• Producent: Eurosprinter
  • Kategoria: Budowle i dioramy
Oddajemy do rąk czytelników książkę o lokalnej, malowniczo położonej linii kolejowej z Bielska Białej do Kalwarii. Dzieje tej linii kolejowej są charakterystycznym przykładem rozwoju i późniejszej utraty znaczenia kolei lokalnej, położonej nieco na uboczu najważniejszych szlaków kolejowych PKP. Jej autor - Marek Ćwikła - pracował nad tym tytułem niemało lat, zbierając źródła, dokumenty i ilustracje w wielu miejscach. Efekty tego są imponujące.
Spis treści:
Wstęp
1. Pod zarządami kolei austro-węgierskich 1888–1918
2. Przebieg kolei Bielsko — Kalwaria
3. Pierwsze trzydziestolecie funkcjonowania kolei Bielsko — Kalwaria
4. Okres międzywojenny 1919–1939
5. Tuż przed wybuchem wojny. Okupacja niemiecka.
6. Lata powojennego rozwoju
6.1 Pierwsze lata powojenne
6.2 Lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte
7. Pozorny rozwój, a następnie upadek znaczenia linii lokalnych po 1989 roku
7.1 Elektryfikacja linii
7.2 Upadek znaczenia dawnej kolei lokalnej
7.3 Linia Kalwaria — Bielsko na „Kolejowym szlaku Jana Pawła II”
7.4 Czasy współczesne
8. Likwidacja bocznic kolejowych na linii Kalwaria — Bielsko
9. Punkty eksploatacyjne na linii Kalwaria — Bielsko
10. Najważniejsze mosty i wiadukty na linii Kalwaria — Bielsko
Tabele z danymi statystycznymi
Autor: Marek Ćwikła
Wydawca: Eurosprinter
Oprawa: twarda
Format: A4
liczba stron: 192

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Budowle i dioramy