Przedmiotem tej transakcji jest
Dziennik pokładowy [LOG-BOOK],
- asygnowany dla statków żeglugi śródlądowej,
- wytwarzany w formie księgi w oprawie twardej,
- pojemność 50 kartek / 100 numerowanych stron,
- treść instrukcji prowadzenia książki, i nagłówki tabel są w 3 językach (polski, niemiecki, angielski).
- potężna, trwała oprawa,
- okładki z tektury grubości 2 mm,
- napis tytułowy tłoczony na gorąco,
- numeracja stron w formacie "1/100" rozpoczyna się od 1 strony którą wypełnia się, a kończy na ostatniej "100/100",
- k sięga posiada 2 otwory dedykowane do oplombowania jej.
Podstawa prawna wykorzystywania:
Dz. U. Nr 8 z dn. 11 stycznia 2002 r, poz 69
przystępne są 2 typy tej książki
Obie książki mają identyczną treść, zgodną z załącznikiem do powyższego dziennika ustaw. Ponieważ organy rejestrujące dzienniki w rozmaitych rejonach Polski różnie interpretują sposób umieszczenia strony tytułowej i instrukcji prowadzenia dziennika przygotowaliśmy 2 rodzaje tego druku.
[LOG-BOOK] oprawa twarda standard - wzór akceptowany w całej Polsce z wyjątkiem Warszawy
- Okleina segregatorowa w kolorze niebieskim, napis tytułowy tłoczony na gorąco w odcieniu białym.
- Instrukcja I część - (umieszczona na wewnętrznej stronie okładki).
- Strona tytułowa.
- Tabele do wypełniania - tu początkuje się numeracja (1/100-100/100), dziennik gromadzi 100 ponumerowanych tabel.
- Strona z adnotacją o opieczętowaniu księgi.
- Instrukcja II część - (umieszczona na wewnętrznej stronie ostatniej okładki).
[LOG-BOOK] oprawa twarda LUX - wzór akceptowany w Warszawie
- Okleina skóropodobna rodzaju Owil w kolorze granatowym, napis tytułowy tłoczony na gorąco w odcieniu złotym.
- Strona tytułowa - (str nr 1/100).
- Instrukcja I część - (str nr 2/100).
- Instrukcja II część - (str nr 3/100).
- Tabele do wypełniania - (str nr 4/100 - 100/100), dziennik zawiera 97 ponumerowanych tabel.
- Strona z adnotacją o opieczętowaniu księgi - (strona wewnętrzna ostatniej strony okładki - strona nie numerowana).
Szczegółowe zasady zakładania i prowadzenia dziennika pokładowego:
- Dziennik powinien być oprawiony, posiadać ponumerowane strony.
- Dziennik powinien być zarejestrowany i opatrzony numerem nadanym poprzez urząd żeglugi śródlądowej właściwy dla danego portu macierzystego statku
- Numer dziennika pokładowego, nazwę i numer rejestracyjny statku, a także datę dokonania rejestracji dziennika wpisuje się na stronie tytułowej potwierdzając te dane pieczęcią rejestrującego urzędu żeglugi śródlądowej, a także podpisem osoby uprawnionej
- Pierwszy dziennik pokładowy dla statku wystawia urząd żeglugi śródlądowej, który wydał statkowi świadectwo zdolności żeglugowej
- Dziennik pokładowy prowadzi osobiście kierownik statku, lub kierownik wachty - zmiany
- Wpisów do dziennika w rubryce wydarzenia mogą dokonywać także inspektorzy urzędu żeglugi śródlądowej
- Dziennik pokładowy prowadzi się w języku polskim
- Wpisów do dziennika dokonuje się codziennie od godz. 0.00 do godz. 24.00, w sposób czytelny atramentem lub długopisem. Zabrania się wyskrobywania, wycierania lub przerabiania dokonanych wpisów.
- aby dokonać poprawki, błędny wpis przekreśla się całkowicie czerwonym długopisem albo atramentem i zamyka w nawias, nad tym tekstem wpisuje się tekst korzystny, a informację o tym zdarzeniu umieszcza się w rubryce wydarzenia opatrując uwagą "poprawka"
- z chwilą dokonania pierwszego wpisu, dziennik nabiera mocy dokumentu urzędowego
- Zapisany dziennik przechowuje się na statku przez okres 12 miesięcy
- kierownik statku jest obowiązany do przechowywania dziennika na jego pokładzie w sposób zabezpieczający go przez zaginięciem lub zniszczeniem oraz do okazywania go na żądanie trafnych organów kontroli.