Przedmiotem tej transakcji jest druk zgłoszenia reklamacyjnego, wytwarzany na papierze samokopiującym (oryginał + 2 kopie). Druk jest sklejony w blok o pojemności 60 kartek.
Druk zgłoszenia reklamacyjnego wypełnia klient (sprzedawca w imieniu klienta) w trakcie ujawnienia sprzedawcy reklamowanego towaru lub usługi. Data sporządzenia zgłoszenia opatrzonego podpisem sprzedawcy i klienta jest oficjalną datą zgłoszenia reklamacji. Od tego dnia sprzedawca ma obowiązek w ciągu 14 dni udzielić odpowiedzi na reklamację, motywując zwoją decyzję. Brak odpowiedzi w tym terminie sprawia, iż reklamacja jest renomowana poprzez sprzedawcę.
prawidłowe wypełnienie formularza i jego przechowywanie jest potrzebne ze względu na koniecznośc udokumentowania przebiegu cyklu reklamacyjnego w razie sporu prawnego z klientem. Wypełniony i podpisany formularz jest również uwiarygodnieniem kosztów związnych z progresywnaniem reklmacyjnym (koszty naprawy albo zwrotu towaru - wypłata pieniędzy klientowi). Takie uwiarygodnienie kosztów jest niezbędne w sytuacji kontroli skarbowej.
Podstawy prawne: