Tytuł Ocenianie i pomiar biegłości językowej. Wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne Języki angielski, polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-226-3054-9 Rok wydania 2016 Katowice ilość stron 262 Format pdf Spis treści Spis treści
Wstęp (Danuta Gabryś-Barker i Ryszard Kalamarz) / 7
Artykuł wprowadzający: Hanna Komorowska: Zmienne losy innowacji edukacyjnych na przykładzie CEFR / 13
I Formy oceniania i narzędzia oceny w procesie glottodydaktycznym
Maria Stec: Ilustracja jako narzędzie w materiałach testujących znajomość języka angielskiego u dzieci / 27
Agnieszka Gadomska: Using Interactive Whiteboard Technology for Providing Formative Assessment During Academic Writing Classes / 43
Aleksandra Serwotka: Le rôle de l’évaluation formative dans la création du matériel didactique en fonction des besoins spécifiques des apprenants: exemple de l’enseignement/
apprentissage du français – langue troisième / 61
Beata Gałan: L’évaluation en langues étrangères via la plateforme d’apprentissage Moodle:
questions pratiques / 81
Marta Kotarba: Ocenianie formujące na zajęciach z języka obcego we wczesnej edukacji / 95
Agnieszka Kruszyńska: Ocenianie modelujące na lekcjach języka hiszpańskiego w polskim gimnazjum / 109
Monika Horyśniak: Ewaluacja a czynniki wpływające na stopień przygotowania się uczniów do zróżnicowanych form weryfikacji kompetencji językowych / 119
Barbara Sawicka: Language Test Validation: Selected Procedures Illustrated with ACERT
Examples / 135
Wojciech Malec: Selected Statistical Procedures for Evaluating the Usefulness of Classroom Tests / 149
II Problemy i innowacyjność w ocenianiu biegłości językowej jako forma ich rozwiązania
Agnieszka M. Sendur: Realizacja wymagań dotyczących kształcenia językowego na wyższych uczelniach na podstawie analizy wybranych przykładów / 167
Aleksandra Golik-Prus, Marzena Tofilska: Szanse aplikacji metod ewaluacji w nauczaniu łaciny na poziomie dwusemestralnego lektoratu / 181
Katarzyna Głogowska: Nauczanie i sprawdzanie poziomu biegłości językowej dla języka łacińskiego jako obcego według wytycznych ESOKJ / 195
Aleksandra Szymańska-Tworek: Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study / 207
Anna Rokicka: Ocenianie uczniów z dysleksją w kontekście nauki języków obcych / 219
Bożena Czekańska-Mirek: elementy coachingu jako narzędzie procesu nauczania i oceniania w dydaktyce języka obcego / 233
Krystyna Breszka-Jędrzejewska: „Dobra robota!", czyli o danych zwrotnej i elementach coachingu w pracy z dorosłym uczniem na zajęciach językowych / 243
Noty / 251