Marketing to sztuka wyboru... Właściwych rozwiązań na drodze do budowania marki.
Chcesz, by Twoja producent była obfita? Chcesz,kupujący ją lubili, aby chcieli z nią obcować i aby - co tu dużo mówić - ją kupowali? W takim razie czas zabrać się do pracy i po prostu to zrobić. Wielu powie, że aby zbudować silną markę, trzeba posiadać ogromny budżet. Oczywiście, z grubymi milionami w portfelu dużo łatwiej i szybciej można wykreować brand, ale nie jest to ani jedyny, ani, co więcej, niezbędny czynnik sukcesu. Wszystko zależy od Ciebie - i od tego, czy budowanie marki zaczniesz od podstaw. Od tego, jak należycie poukładasz klocki i czy będą one do siebie pasować.
jednakowo jak dom budowany bez fundamentów, tak samo brand bez porządnej strategii przejdzie do historii, gdy tylko silniej zawieje wiatr. Chyba nie tego oczekujesz? Każdego dnia producenta krzyczą do nas z reklam: rewelacyjna jakość, produkty premium, najwyższa klasa obsługi klienta... Tylko co z tego, jeśli za tymi przekazami zupełnie nic nie stoi. Jeśli to tylko wydmuszka, wykonana, żeby krzyczeć, bez pomysłu, bez podstaw... Bez fundamentów. Ty je zbuduj. I przekonaj się, jak mnóstwo korzyści może przynieść należycie skonstruowana strategia firmy. Nie idź na skróty. Nie powielaj schematów. Znajdź swoją drogę. Stwórz brand, który zajmie określone miejsce w świadomości konsumentów, dzięki czemu zdystansuje konkurencję i będzie czytelny, akceptowany, wreszcie - wybierany przez konsumentów. O tym właśnie jest ta książka.
Celem tego poradnika jest przeprowadzenie Cię - krok po kroku - poprzez cały cykl, w którym Ty podejmiesz decyzję, o czym powinna opowiadać Twoja firma. Nie ma to jednak być jedynie myśl czy pomysł. Ma to być wynikowa Twojej pracy, poznania rynku, konsumenta, konkurencji, swojej producenta. Autor książki, doświadczony marketer, psycholog i trener biznesu, pokaże Ci, jak stworzyć brand, jak opracować zapis jego pozycjonowania. Odkryje przed Tobą, czym jest insight, przeprowadzi Cię przez świat archetypów, wskaże, kiedy warto pomyśleć o rebrandingu i dlaczego nie ogranicza się on wyłącznie do zmiany logo. Przekonasz się, jak ważna jest strategia marki i jaki ma wpływ na system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji. Zdobędziesz więc kompleksową wiedzę, dzięki której do budowania własnej producenta podejdziesz przygotowany, z planem działania, ze świadomością, które rozwiązania są właściwe, a których należy unikać w procesie budowania marek i ich przekształcania - z śladowych w szerokie.
O autorze książki Krzysztof Wadas - marketingowiec, praktyk, psycholog i trener biznesu. Na co dzień zajmuje się szeroko pojętym marketingiem, działaniami promocyjnymi i budowaniem silnych brandów. Od kilku lat dzieli się swoim doświadczeniem, prowadząc zajęcia ze studentami na Uniwersytecie SWPS w ramach specjalności psychologia biznesu i w Wyższej Szkole Bankowej, gdzie uczy strategii marki. "Otwieranie drzwiczek w głowie" to jego pasja. Wolny czas najchętniej spędza ze swoją nieprzeciętną rodziną, lubi czytać książki popularnonaukowe, a od czasu do czasu dosłownie zatraca się w grach RPG rodzaju Wiedźmin czy Final Fantasy.