proces wiedźmiński to kultowa już kolekcja opowiadań i powieści o zawodowym tępicielu potworów Geralcie z Rivii autorstwa Andrzeja Sapkowskiego, która znalazła miliony zwolenników na całym świecie. Charakterystyczny dla linii jest specyficzny, mroczny, a jednocześnie wyjątkowo żywy świat fantasy, czerpiący mnóstwo ze słowiańskich mitów, baśni i legend.
Fabuła Kontynuacja powieści "Czas pogardy" Wiedźmin Geralt po wyleczeniu ran odniesionych w walce z czarodziejem Vilgefortzem opuszcza las Brioklion w poszukiwaniu swojej przybranej córki Ciri.
W poszukiwaniach towarzyszą mu stary druch, bard Jaskier i łuczniczka Milva. Wkrótce do kompanii dołącza enigmatyczny i dziwny cyrulik Emiel Regis. Cesarz Nilfgaardu, Emhyr var Emreis kontynuuje swoją kampanię wojskową.
Zrywa rozejm z Temerią i atakuje Brugge. Filippa Eilhart powołuje Lożę Czarodziejek, która ma dbać o sprawy magii. Loża ma własne plany co do Ciri, co nie podoba się Yennefer. Tymczasem po zniknięciu Ciri z Wieży Mewy na wyspie Thanedd, wciąż nie wiadomo gdzie ona przebywa i co się z nią dzieje.
Uniwersum Wiedźmina Mutanci, wyprani z emocji bezpłodni odmieńcy, których sens życia sprowadza się do zabijania. Czy można się dziwić, iż każdy porządny chłop chce posiadać z nimi jak najmniej wspólnego$847 iż najchętniej zapomniałby o ich istnieniu$848 Niestety, choćby największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę.
Nie ma bowiem udoskonalonych łowców potworów nad wiedźminów. Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się nawet najmądrzejszym starcom.
Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi srebrny, wspaniały na nawet największe plugastwa. I choć szeregi wiedźminów zostały solidnie przetrzebione, to wciąż żyw jest najkorzystniejszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii.
Znany jako niespotykany mistrz fechtunku i tropiciel, przez lata zdołał się poznać również jako rozważny mężczyzna, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, jednakże rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.
W jego przygodach nieraz towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swoim pięknymi balladami nieraz zapewnił sobie namacalną wdzięczność kobiet i niezrozumiałą wrogość ich partnerów.
Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka. Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą.
Najpotężniejsi władcy podzielili pomiędzy siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o zwiększeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują spore armie, a ich asem w rękawie są magowie.
Łudzą się przy tym, iż swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę. Tak jak możni posiadają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu.
Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak obszerne, iż wyrażenie "nieludzkie warunki" nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek "Wiewiórkom", organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.
Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
cechy książki: Trzeci tom kultowej sagi o wiedźminie Geralcie Niezwykła postać wiedźmina Geralta, specjalnie "wyhodowanego" i wyszkolonego zabójcy potworów unikalny świat łączący elementy tradycyjnego fantasy, słowiańskiego folkloru i znanych baśni, a także legend Wartka akcja, atrakcyjne postaci i inteligentne, cięte dialogi