Gra Dark Souls (PL)
Dark Souls: Gra Karciana to kooperacyjna gra karciana Davida Carla (seria Warmachine) oparta na kultowym tytule video. Przeniesiemy się tutaj do świata Lordran, wcielając w cztery klasy nieumarłych, walczących z postępującym mrokiem. Dark Souls oparty jest na mechanice budowania talii w czasie rozgrywki gracze będą kupować kolejne karty, płacąc za nie duszami zdobytymi na pokonanych wrogach. Podobnie jak w Bloodborne, tak i tutaj śmierć bohatera oznacza jedynie krótki odpoczynek i odsłonięcie jednej z kart Ogniska. Wszystko jednak ma swoją cenę. Kiedy limit tychże kart się wyczerpie, gracze przegrają. Co ważne, postaci graczy nie posiadają odgórnie przypisanych punktów życia, lecz są one uzależnione od liczby posiadanych kart. Bohater ginie, jeśli w którymkolwiek momencie nie będzie mógł uzupełnić ręki. W Dark Souls gracze wybiorą własną drogę rozgrywki, poruszając się na Planszy Eksploracji, zwieńczoną konkretnymi Bossami. Każdy Boss ma inną siłę, inne umiejętności specjalne, a także własną talię, co spodoba się wszystkim wielbicielom takich gier jak Aeons End.
Mrok Otchłani
Tysiące lat temu krainy Carthusu cieszyły się koronacjami kolejnych królów. Nikt nie burzył dynastycznych harmonii, dopóki Wolnir nie zapragnął posiąść wszystkich koron dla siebie. Tak także się stało, jednak obfitego Władcę złamał mrok Otchłani. Po dekadach krwawych rządów zszedł do podziemi, żeby tam nadal panować, tym razem nad grobami poległych. Za jego śladem podążycie wy. Wolnir stanie się dla was jednym z celów do zgładzenia, aby uratować świat przed wszechogarniającym mrokiem.
Droga łowcy
Rozgrywka w Dark Souls toczy się na trzech planszach. Na planszy Postaci będą walczyć i poruszać się gracze, a na planszy Wrogów to samo zrobią ich przeciwnicy. Z kolei plansza Eksploracji jest niejako scenariuszem, który sami napiszecie. Rozpoczynając od punktu startowego (Ogniska), udacie się w jednym z kilku dostępnych kierunków, napotykając wrogów na trzech stopniach trudności. Waszym ostatecznym celem będzie zgładzenie dwóch bossów, znajdujących się na przeciwległych krańcach planszy.
Arsenał łowcy
Wcielicie się w cztery klasy postaci Zabójcę, Rycerza, Herolda i Czarodzieja. Każda z nich ma nieszablonowy komplet konkretnych i słabych cech, każdaposiada swoją własną talię kart Początkowych. Za każdego pokonanego wroga otrzymacie określoną liczbę Dusz, które wydacie na karty Kondycji widnieją na nich symbole Zwinności, Wiary, Inteligencji i Siły i to dzięki nim będziecie mogli korzystać ze swojej broni i zbroi. W czasie eksploracji natraficie na karty Skarbów, solidnych artefaktów, które udoskonalą wasz ekwipunek.
Zwierzyna łowcy
W czasie walki pierwszy zawsze atakuje Wróg. Każdy z nich ma określony poziom trudności (I, II albo III), wartość ataku, punkty życia, punkty obrony i słabość, czyli wrażliwość na solidny rodzaj ataku bohatera (Silny, precyzyjny, Wprawny lub Magiczny). Kiedy nadchodzi kolej gracza, ten raz na turę może: poruszyć się na planszy Postaci, odrzucić i wymienić karty z ręki, wykorzystać swoją Heroiczną zdolność lub wykorzystać ekwipunku (broń i pancerz) wydając określoną liczbę symboli na kartach Kondycji.
mocne strony:
Karty Początkowe:
Karty Skarbów:
Karty Kondycji:
Żetony:
Karty Starć:
Karty Wrogów:
Karty Bossów:
Karty Ogniska:
Plansze: