NieR: Automata opowiada historię androidów 2B, 9S i A2, a także ich walki o odzyskanie dystopii rządzonej poprzez maszyny, opanowanej poprzez konkretne roboty. Ludzkość została wygnana z Ziemi poprzez istoty mechaniczne z innego świata. W ostatniej próbie odzyskania planety, ludzki ruch oporu wysyła armię żołnierzy-androidów, żeby zniszczyć najeźdźców. Teraz trwa wojna pomiędzy maszynami a androidami... Wojna, która może wkrótce odsłonić dawno zapomnianą prawdę o świecie. Kluczowe cechy: Walki pełne akcji – Gracze będą się przełączać pomiędzy atakami wręcz i na dystans w walce z hordami wrogów i wymagającymi bossami na różnorodnych otwartych mapach. Intuicyjne sterowanie i szczególnie płynna walka są nieskomplikowane do nauczenia dla nowicjuszy, a jednocześnie oferują dużą głębię dla bardziej doświadczonych graczy. Gracze mogą wykonywać szybkie akcje bojowe – łącząc ataki lekkie i ciężkie – oraz zmieniać arsenał broni, jednocześnie unikając wrogów z szybkością i stylem. Ładny i opustoszały otwarty świat – Gra płynnie łączy ze sobą zapierające dech w piersiach krajobrazy i lokacje bez ekranów ładowania. Środowiska są renderowane w 60 fps i zawierają mnóstwo wydarzeń pobocznych oprócz głównego wątku fabularnego. Misternie tworzona historia i postacie – NieR: Automata opowiada historię androidów 2B, 9S i A2, a także ich zaciekłej walki o odzyskanie dystopii rządzonej przez maszyny, opanowanej przez potężne bronie znane jako maszyny bojowe. Części RPG – Gracze zdobędą różne typy broni, awansują w bitwach, nauczą się nowych umiejętności walki i dopasują ekwipunek do swego stylu gry. Wykorzystaj system wsparcia Pod w walce i poza nią – Podesty mogą atakować wrogów zarówno w trybie ręcznym, jak i z automatycznym namierzaniem. Mogą również pomagać poza walką, na przykład umożliwiając graczowi szybowanie w powietrzu. Podesty można polepszać podczas gry, dodając świeże metody ataku i ich odmiany. Tryb samoczynny przystępny dla początkujących – Początkujący gracze mogą wybrać "Tryb samoczynny" dla nieskomplikowanych ataków i unikania ciosów.