Scorn to nastrojowy, pierwszoosobowy, przygodowy horror, którego akcja toczy się w koszmarnym uniwersum dziwnych form i ponurych dekoracji. Gra została zaprojektowana wokół pomysłu „wrzucenia do obcego świata". Izolowani i zagubieni w świecie snów, odkryjecie w nielinearnej kolejności sporo połączonych regionów. Niepokojące otoczenie samo w sobie jest postacią. Każda lokacja gromadzi własny motyw, fabułę, łamigłówki i postacie będące nienaruszalną częścią spójnego świata. Podczas gry otworzycie świeże obszary, zyskacie zróżnicowane zestawy umiejętności, uzbrojenie i przedmioty. Spróbujecie zrozumieć wizje, które są wam prezentowane. SPÓJNY, ŻYJĄCY ŚWIAT Akcja gry Scorn toczy się w otwartym świecie różnych połączonych regionów. Każdy region ma strukturę podobną do labiryntu, z rozmaitymi pomieszczeniami i ścieżkami do odkrycia. Cała fabuła przedstawiana jest w świecie gry, bez przerywników, które odciągną was od straszliwej rzeczywistości tętniącego życiem świata, w którym się znajdujecie. Lecz miejcie oczy otwarte – ta gra nie okaże wam współczucia, jeśli przegapicie coś ważnego podczas trudnej wyprawy. Wszystko ma swój cel i przeznaczenie – musicie je tylko odkryć. PEŁNE OSADZENIE CIAŁA W ŚWIECIE GRY Gracze poczują udoskonalona immersję, będąc świadomymi ciała i ruchów gracza. Interakcje ze światem są realistyczne – przedmioty podciągacie dłońmi (nie szybują po prostu w powietrzu), maszyny oraz narzędzia są obsługiwane poprzez chwytanie, itd. Akcja gry Scorn toczy się w otwartym świecie najróżniejszych połączonych regionów. Każdy region ma strukturę podobną do labiryntu, z najróżniejszymi pomieszczeniami i ścieżkami do odkrycia. Cała fabuła demonstrujena jest w świecie gry, bez przerywników, które odciągną was od straszliwej rzeczywistości tętniącego życiem świata, w którym się znajdujecie. Lecz miejcie oczy otwarte – ta gra nie okaże wam współczucia, jeśli przegapicie coś ważnego w trakcie niełatwej wyprawy. Wszystko ma swój cel i przeznaczenie – musicie je tylko odkryć. ZARZĄDZANIE EKWIPUNKIEM I AMUNICJĄ Wasz ekwipunek jest zdefiniowany i ograniczony. Przez całą grę gracz musi się orientować w otoczeniu i przenoszonych przedmiotach. Będzie musiał myśleć o tym, kiedy walczyć, a kiedy się ukryć i jak jego działania wpłyną na świat wokół niego. Aby zaliczyć postępy, potrzebne będą rozmaite style gry.