• Producent: GALAKTA
  • Kategoria: Gry planszowe
Gra o Tron

Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Gromadzi komponenty z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając równocześnie mnóstwo nowych innowacji. Komfortowe ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a świeże karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć sporych rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:

  • Dom Lannisterów
  • Stannis Baratheon
  • Dom Greyjoy
  • Dom Starków
  • Dom Tyrell
  • Dom Martell

Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, uszkodzenie księstw jest nieuniknione.

Oparta na bestsellerowej linii "Pieśń Lodu i Ognia" autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu.

Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.

When you play the game of thrones, you win or you die.

There is no middle ground. - Cersei Lannister

Na czym to polega?

Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.

Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z całą pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swym jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy także nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy także bardziej opłaci się ich zaatakować.

Faza zdarzeń na dodatek dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących składników gry.

W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:

  • Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
  • Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
  • Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w konsekwencji - siłę rozkazów, jakie można wydawać.

Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... Gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości albo skrupułów.

Nagrody skategoryzowane poprzez grę:
  • Zwycięzca najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"
  • Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "
Zawartość pudełka:
  • 1 plansza
  • 138 plastikowych jednostek
  • 42 karty Rodów
  • 30 kart Westeros
  • 9 kart Dzikich
  • 24 karty Losów Bitwy
  • 6 zasłonek
  • 90 żetonów Rozkazów
  • 120 żetonów Władzy
  • 18 żetonów Wpływów
  • 6 żetonów Zaopatrzenia
  • 14 żetonów Wojsk Neutralnych
  • 6 żetonów Zwycięstwa
  • 6 żetonów Garnizonów
  • 1 żeton Żelaznego Tronu
  • 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali
  • 1 żeton Kruka Posłańca
  • 1 widocznik rundy
  • 1 żeton Dzikich
  • 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
  • 1 instrukcja
dopełniające informacje:
  • Autor: Christian T. Petersen
  • Wydawca: Galakta
  • Wydanie: polskie
  • liczba graczy: 3-6
  • Długość rozgrywki: 120-240 min
  • Wiek graczy: +14
  • Opis w BGG: BoardGameGeek.com

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe