Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technice,generować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je przy pomocy kanałów.
Kompletny system wodny zezwala na zastosowanie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, doskonale zaprojektowaną mechanikę, wyjątkowo silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą potężnie zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną oraz ścisłe powiązanie mechaniki z motywem, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne.
Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy demonstrującej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne i pola, na których gracze mogą wytwarzać swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.Woda to najcenniejszy minimalistyczniec w grze - niezakłócona poprzez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki.
Gracze nie są właścicielami wody, lecz próbują ją kontrolować wytwarzając tamy, które ją gromadzą w zbiornikach, a także przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, żeby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty.
Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej albo swoich planszetkach.Akcja budowy zezwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) i właściwy kafel technice na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swej elektrowni, co buduje energię.
Jeśli wielkość produkcji spełnia kryteria kontraktu, gracz może ponadto zrealizować kontrakt.Akcja gospodarka wodna zezwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.W banku gracze pozyskują świeże kredyty na finansowanie inwestycji.Akcja w warsztacie zezwala na obrót koła budowy o dopełniające segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technice w związku z poprzednimi inwestycjami.U dostawcy maszyn można kupić świeże maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle progresywnej technice (do użycia na kole budowy).W dziale handlowym gracze pozyskują świeże kontrakty prywatne.wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest przystępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, w trakcie którego woda skategoryzowana u źródeł płynie rzekami w dół mapy.
Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją zastosować do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technice.Akcesoria w pakiecie: - 1 dwustronna mapa- 1 plansza zarządu- 1 plansza biura patentowego- 1 tor energii- 15 kafli innowacyjnych technologii- 6 kafli premii- 6 kafli celów- 10 kafli przygotowania- 7 kafli dyrektorów wykonawczych- 1 kafel specjalnej technice Antona Krylova- 45 kafli kontraktów prywatnych- 4 kafle kontraktów początkowych- 6 kafli kontraktów państwowych- 8 kafli źródeł- 3 neutralne podwyższenia- 3 neutralne podstawy- 30 kropel wody- Kredyty hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)- 34 koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)- 26 betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)- 4 plansze spółek- 4 koła budowy- 20 kafli Automy- 5 kafli technice podstawowych dla każdej z 4 spółek- 1 pomoc gracza dla każdej z 4 spółek- 5 podstaw dla każdej z 4 spółek- 5 podwyższeń dla każdej z 4 spółek- 5 kanałów dla każdej z 4 spółek- 4 elektrownie dla każdej z 4 spółek- 1 wyraźnik kolejności dla każdej z 4 spółek- 1 istotnik energii dla każdej z 4 spółek- 1 znacznik punktów zwycięstwa dla każdej z 4 spółek- 12 inżynierów dla każdej z 4 spółek...