Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), natchniona kultową kolekcją książek Andrzeja Pilipiuka. Stało się! Pijak, zawadiaka,zwykle pogromca potworów Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy.
Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! W Jakubie Wędrowyczu złączycie siły i wspólnie staniecie przeciwko wynaturzonemu bestialstwu. Każdy z was będzie wykorzystywał karty do wykonywania akcji swej postaci, a inni gracze będą mogli je wspierać swymi kartami.
W zależności od wyboru postaci, a także Przywódcy przeciwników rozgrywka przybierze zupełnie inną dynamikę. Dużo możliwych połączeń między kartami zapewni wam dostatek dostępnych zdolności, a poziom trudności rozgrywki będziecie mogli ustalić wedle własnych preferencji.
Walczcie z potworami, brońcie lokacji i zdobywajcie flaszki, bo to one dadzą wam siły witalne!Dzień jak co dzieńDrzwi knajpy otwarły się z hukiem. Jakub wszedł do środka, roznosząc błoto brudnymi buciorami.
Przy stoliku obok okna siedział Semen, sącząc trzecie teraz piwo. Dochodziło południe. Łowca przysiadł się do starego druha, bezceremonialnie rzucając na blat worek po kartoflach. Co tam mamy? - zapytał Semen.
Nic specjalnego - odparł Jakub - głowa ghula, ot co. Namnożyło się ostatnio tego diabelstwa, trzeba zrobić z nim porządek. Lecz zanim ruszymy, polej trochę bimberku. Trzeba wzmocnić siły witalne.PrzygotowaniePo wyborze wrogiego Przywódcy Drakuli albo Diabła połóżcie na środku stołu jego kartę.
Przywódca będzie miał tym więcej punktów Życia i Pancerza, im więcej zasiądzie was do gry. Obok Przywódcy połóżcie przetasowaną talię jego Ataków, z kolei nad nim talię jego Popleczników. Następnie umieśćcie na blacie 2 karty Lokacji (Knajpę i Cmentarz).
dzisiaj niech każdy z was położy przed sobą kartę wybranej Postaci, a obok niej 2 karty Popleczników. Ci Poplecznicy będą w zwarciu z waszymi Postaciami. Na końcu potasujcie ze sobą po 12 kart Przedmiotów każdej Postaci biorącej udział w grze, tworząc z nich nieszablonową talię.Walka z plugastwemKażdy z was będzie rozgrywał swoją turę według tych samych kroków.
Na początku musicie zagrać 1 kartę Przedmiotu. W tym czasie inni gracze mogą wam pomóc, rzucając 1 kartę ze swojej ręki jako Wsparcie. Pamiętajcie jednak, że każdy Wspierający będzie musiał rozpatrzyć reakcje Popleczników będących z nim w zwarciu.
Kiedy już zaatakujecie, przychodzi czas na waszych wrogów! Najpierw atakują was Poplecznicy w zwarciu, następnie pociągnijcie kartę Ataku Przywódcy i rozpatrzcie jej efekt, a na końcu dobierzcie tyle nowych kart Popleczników, ile wskazuje karta Cmentarza.Zwycięstwo albo śmierćPamiętajcie, iż wasze akcje nie ograniczają się tylko do ataków!
Możecie Przebijać waszych wrogów, niwelując ich pancerz, albo Dezorientować, poprzez co nie będą oni zdolni do żadnych akcji. Skupcie główną uwagę na Przywódcy wygracie tylko wtedy, kiedy jego punkty Życia spadną do zera.
Musicie się jednak spieszyć, bo o mnóstwo łatwiej przyjdzie wam ponieść klęskę! Przegracie od razu, kiedy ktokolwiek z was zostanie pokonany albo nie będzie miał na ręku kart Przedmiotów, żeby wykonać akcję.
Przegracie jeszcze wtedy, kiedy Przywódcy skończą się karty ataku!atuty:Kooperacyjna karcianka autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), oparta na kultowej kolekcji książek Andrzeja Pilipiuka;niemało możliwych kombinacji w wyborze postaci i wrogów, czyniących każdą rozgrywkę zupełnie inną od poprzedniej;Wciel się w legendarnego Jakuba Wędrowycza albo jednego z jego kompanów i razem z przyjaciółmi staw czoło wynaturzonemu bestialstwu!Akcesoria w pakiecie: - 5 kart Postaci- 60 kart Przedmiotu (po 12 dla każdej Postaci)- 2 karty Przywódców (Drakula i Diabeł)- 11 kart Ataku (5 kart Drakuli i 6 kart Diabła)- 30 kart Poplecznika- 1 karta Lokacji (Las Krzyży)- 1 karta Przytułku (Remiza)- 35 żetonów Życia- 15 żetonów Flaszek- 13 żetonów Nawiedzenia- 5 żetonów Dezorientacji- 25 żetonów Pancerza- 1 żeton Pierwszego Gracza- 1 Licznik Przywódcy...