• Producent: Portal
  • Kategoria: Gry planszowe
Podwodne Miasta

Gwałtownie rosnąca ilość przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, iż czas na założenie nowego domu - na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.

Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, aby zbudować miasta, sieć transportu i zróżnicowanych budynków koniecznych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.

Każde działanie w grze jednoczy się z zagraniem karty i wyborem adekwatnej akcji. Jeśli odcień karty odpowiada kolorowi akcji, gracz dostaje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak pokaźna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie mając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak szeroka, że gracz wybierze akcję, która może nie jest atrakcyjna, lecz ma stosowny kolor. Podejmowanie trafnych wyborów tego typu jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.

Podwodne Miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!). Podwodne Miasta to eurogra dedykowana dla entuzjastów cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Dużo ścieżek do zwycięstwa, cieżkie wybory i oryginalna mechanika, która zapewniła Podwodne Miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year, a także Best Strategy Board Game.

zalety:

  • Najwyżej oceniana gra strategiczna targów Spiel 2018
  • unikatowa mechanika łączenia zagrywanych kart z polami akcji
  • rekomendowana dla fanów takich gier jak Ark Nova czy Terraformacja Marsa
  • Gra która po 4 latach od premiery ma ocenę 8.1 na BGG
Zawartość pudełka:
  • dwustronna plansza
  • 4 dwustronne plansze gracza
  • 4 arkusze pomocy
  • 4 karty Punktacji Końcowej
  • 4 karty Osobistych Asystentów
  • talia I Ery: 66 kart
  • talia II Ery: 57 kart
  • talia III Ery: 57 kart
  • 10 kart Specjalnych o koszcie 3 kredytów
  • 15 kart Specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
  • 8 kart Kontraktów Rządowych
  • 3 kafle Akcji w 4 kolorach
  • 16 żetonów Metropolii
  • 35 sztuk żetonów Kredytów
  • 27 żetonów Alg
  • 27 żetonów Plastostali
  • 21 żetonów Nauki
  • 17 żetonów Biomasy
  • 46 dwustronnych żetonów Tuneli
  • kafel Klonowania Akcji
  • 4 kafle Mnożników Zasobów
  • 37 wyraźników Farm
  • 37 istotników Odsalarni
  • 37 widoczników Laboratoriów
  • 17 kopuł niesymbiotycznych Miast
  • 13 kopuł symbiotycznych Miast
  • 1 znacznik Ery
  • 3 znaczniki w 4 kolorach
dopełniające informacje:

    Produkty podobne

    Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry planszowe