"Szarlatani z Pasikurowic" to gra familijna dla 2 do 4 graczy w wieku od 10 lat. Wprowadza ona graczy w fascynujący świat szarlatańskich eliksirów. W Pasikurowicach co roku, przez dziewięć dni, najlepsi szarlatani prezentują swoje umiejętności w warzeniu eliksirów.
Tworzą leki na wszystkie, choćby najistotniej niezwykłe i niesłychane choroby. Gracze wcielają się w owych szarlatanów i próbują w swych kociołkach uwarzyć jak najkorzystniejsze eliksiry. Każdy gracz ma swój kociołek, w którym warzy eliksiry, i woreczek, w którym przechowuje komponenty.
To co znajduje się w woreczku zależy od gracza i jego strategii. Każdy składnik ma za zadanie wypełnienie kociołka, ale każdy z nich ma również nieszablonowy efekt, który może szczególnie pomóc w warzeniu eliksirów.
O efektach poszczególnych komponentów informują graczy księgi elementów. W grze znajdują się cztery warianty efektu każdego składnika. To gracze decydują, których z nich chcą zastosować w trakcie rozgrywki. Jedynie białe wyraźniki nie posiadają swojej księgi.
Ich efekt jest zawsze taki sam: jeśli w kociołku gracza suma wartości białych widoczników przekroczy 7, eliksir eksploduje i pozbawia gracza części punktów. Kiedy zaczyna się warzenie eliksirów, gracze pojedynczo dobierają losowy istotnik ze swego woreczka i umieszczają go w kociołku.
pokaźniki mają rozmaite wartości, co decyduje o tym jak daleko zostanie odłożony widocznik. Na przykład pomarańczowy widocznik o wartości 1 odkładamy na pierwsze wolne pole, po ostatnim dołożonym znaczniku, zielony pokaźnik o wartości 2, odkładamy dwa pola dalej, a niebieski wyraźnik o wartości 4 aż o cztery pola dalej.
Niektóre efekty komponentów powodują,znaczniki można odkładać dalej niż wskazuje na to wartość wyraźnika. Na przykład jedna z czerwonych ksiąg powoduje, iż im więcej pomarańczowych wyraźników w kociołku, tym dalej będą odkładane czerwone widoczniki.
Im bardziej wypełniony kociołek tym więcej punktów zwycięstwa otrzyma gracz oraz otrzyma więcej monet, za które może kupić kolejne wyraźniki. Gracze tworzą po jednym eliksirze na rundę, kiedy każdy skończy dopełnianie części, przeprowadza się ewaluację.
Gracze dodają wtedy punkty zwycięstwa, kupują świeże istotniki, mogą także wykonać akcję za posiadane rubiny. Następnie przechodzi się do kolejnej rundy i warzenie rozpoczyna się od początku. Gra kończy się po dziewięciu rundach.
Gracz, który będzie miał najwięcej punktów zostanie ogłoszony najkorzystniejszym szarlatanem. Zalety gry: przepięknie kolorowa oprawa graficznaproste do opanowania zasady rozgrywkiskładniki mogą zmieniać swoje działanie, ponad 2000 osiągalnych kompilacjibardzo wysoka regrywalnośćdoskonale się skaluje, znakomita równocześnie dla dwóch, trzech, jak i czterech graczywysokiej jakości wykonanie komponentówdodatkowy tryb rozgrywki dla innowacyjnych graczy "Szarlatani z Pasikurowic" zostali nagrodzeni prestiżowymi nagrodami: • Kennerspiel des Jahres dla innowacyjnej gry roku 2018, • Golden Geek dla najkorzystniejszej rodzinnej gry roku 2018.
Wszystko dzięki tak wielu możliwościom zmiany reguł gry! ZAWARTOŚĆ: 4 plansze graczy - kociołki1 plansza główna z torem punktacji i torem rund4 butelki4 woreczki8 znaczników kropelek4 pokaźniki szczurów4 widoczniki punktów20 rubinów12 ksiąg ze składnikami219 istotników komponentów24 karty wróżbity4 pieczęcie punktów zwycięstwakość bonusowaznacznik rundalmanach komponentówinstrukcja