Gra kooperacyjna „Zakodowany zamek" ( 4–8 lat) wprowadza dzieci w podstawy programowania bez wykorzystania komputera. Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji. Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność, a także koncentrację na zadaniu. W trakcie gry doskonalą w dodatku kompetencje społeczne i zdolność współpracy, żeby osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch.
Trening myślenia logicznego i kreatywności
Oryginalna gra kooperacyjna o atrakcyjnej fabule i zagadkowej szacie graficznej, wprowadzająca w podstawy programowania, a także tworzenia algorytmów. Podczas nabywania umiejętności kodowania gracze współpracują ze sobą, doskonaląc kompetencje społeczne i cyfrowe – kluczowe w nowym społeczeństwie informacyjnym. Wartościowa pomoc dydaktyczna dla nauczycieli edukacji początkowej i emocjonująca gra rodzinna o walorach integrujących.
dr Aleksandra Szyller, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, wykładowca akademicki na Wydziale Pedagogicznym UW, prowadząca szkolenia dla nauczycieli
Gra „Zakodowany zamek" wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, progresywne technologie, inżynierię, a także matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy.
Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu danych gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i zapotrzebowania eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność. Doskonalą przy tym zdolności konieczne zawodowym programistom, m.in. Koncentrację, wytrwałość, a także cierpliwość w poszukiwania rozwiązań.
Barwne ilustracje Justyny Hołubowskiej-Chrząszczak przyciągają uwagę błyskotliwością szczegółów i nakłaniają do zabawy w kodowanie.
Plansza, karty i żetony zostały wyprodukowane z grubej tektury, co zagwarantuje bezpieczną zabawę oraz trwałość choćby podczas najmocniej emocjonujących rozgrywek.
Rozwój
kodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, koncentracja
Autorzy
Hubert Bobrowski – redaktor, miłośnik dobrych gier, zwłaszcza towarzyskich.
Justyna Hołubowska-Chrząszczak – rocznik ’91, urodzona w Olsztynie, mieszkająca w Gdańsku. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Grafiki gdańskiej ASP. Miłośniczka kotów i roślin. W swojej twórczości posługuje się techniką digital painting, a czasami kolażem.
W serii także