Na początku XX wieku w trakcie budowy wzbudzającej kontrowersje bazyliki Sacré-Cour, dużo skromniejszy budynek - Le Bateau-Lavoir stanie się niemym świadkiem narodzin niezwykłych talentów. W grze „Montmartre” wcielisz się w rolę jednego z artystów, którzy będą szukali sławy i inspiracji na tym najistotniej malowniczym wzgórzu Paryża.
Jesteś początkującym malarzem, marzącym o sławie i fortunie. Chcąc osiągnąć swój cel, postaraj się zainteresować swoją twórczością wybrednych kolekcjonerów obrazów. Malując, musisz pamiętać o tym, że każdy z nich ma swoje oryginalne gusta, w które należy trafić. Zadbaj również o optymalne wyczucie czasu, gdyż inni malarze mogą Ci wejść w paradę, a ambitny i przebojowy marszand Ambroise Vollard nie za każdym razem będzie służył pomocą.
Jeśli nie uda się Ci się otrzymać do jednego z kolekcjonerów, zawsze możesz próbować swoich sił, sprzedając swoje obrazy na niedzielnym targu, niestety nie jest to aż tak opłacalne, jak dostarczanie swojej sztuki kolekcjonerom. Możesz również spróbować swych sił w przygotowaniu ilustracji do najróżniejszych gazet, co zaowocuje większą popularnością i zyskiem. Należy jednak pamiętać, że kontrakty oferowane poprzez czasopisma mają określone wymogi.
Jak grać:
W swojej turze gracz musi wybrać jedną z dwóch akcji:
1. Malowanie: umieszcza przed sobą jedną lub dwie karty o łącznej wartości równej lub mniejszej niż 5. Może też sprzedać na rynku dowolną liczbę kart tego samego koloru, za 1 franka każdą.
2. Sprzedaż: może sprzedać obraz (kartę) kolekcjonerowi obrazów, pod warunkiem, że ma przewagę pod względem liczby kart lub ich wartości, w wymaganym poprzez kolekcjonera stylu malarskim. Ponadto przy tym kolekcjonerze nie może znajdować się marszand Ambroise Vollard.
Jeśli oba warunki zostaną spełnione, gracz odrzuca kartę o najwyższej wartości spośród kart pasujących kolekcjonerowi, dostaje kartę Kolekcjonera i przemieszcza Ambroise'a na miejsce sprzedaży.
Raz podczas rozgrywki, gracz może dobrać jeden z dostępnych kontraktów prasowych, który przyniesie mu cenne punkty na końcu gry. Warunkiem przypasowania kontraktu jest spełnienie jego wymagań.
Gra kończy się, gdy jeden z graczy ma 15 franków lub dwa stosy kart Kolekcjonerów są puste. Gracz, który ma najwięcej punktów, zostaje najmocniej słynnym malarzem i tym samym zwycięża.
Zawartość pudełka:
- 88 wielkich kart
- 28 żetonów
- pionek Ambroise Vollarda
- instrukcja
Wiek graczy: 8+
liczba graczy: 2-5
Czas rozgrywki: 20 minut