Gra Weather Machine (PL)Weather Machine to innowacyjna gra planszowa zaprojektowana poprzez Vitala Lacerdę (On Mars, Kanban EV), w której gracze wcielają się w role naukowców starających się poprawić działanie generatora pogody wyprodukowanego poprzez rewelacyjnego profesora Lativa. Generator miał za zadanie utrzymywanie genialnej pogody na świecie - farmy potrzebują czasami deszczu, a w kurortach powinno wiecznie świecić słońce. Jednak okazał się maszyną niedoskonałą - jego działanie zakłóca pogodę w innych miejscach na świecie. Celem naukowców jest prowadzenie eksperymentów i badań nad pogodą, publikowanie prac naukowych, dzięki którym uda się udoskonalić maszynę, a może nawet otrzymać za to Nagrodę Nobla. Podobnie jak w poprzednich grach duetu Vital Lacerda i Ian O'Toole, tak i tutaj zetkniecie się z artystycznym dziełem sztuki. Obszerna kolorowa plansza, kilkadziesiąt customowych meepli robotów, a do tego drewniane tokeny ksiąg, które zastąpiły zwykłe tekturowe żetony.Wasze PracownieRozgrywka w Weather Machine składa się z szeregu rund, a każda z nich dzieli się na 3 fazy: Tur Graczy, Uruchomienia Generatora Pogody i Końca Rundy. Pracownia (plansza gracza) to wasze pole dowodzenia, składająca się z kilku głównych obszarów. W Warsztacie, znajdującym się z prawej strony, będziecie przechowywać Roboty i Chemikalia i kreować świeże prototypy przy wykorzystaniu Części sprzętów. Z kolei znajdujące się wewnątrz tory Zezwoleń takie jak Badania, Rozwój i Nauka są niejako waszymi zasobami i pozwalają wykonać poszczególne akcje.Miejsce badańPlansza gry składa się z 4 głównych Lokacji, a każda z nich oferuje sporo akcji do wykonania. W obszarze Zaopatrzenia będziecie mogli zbudować nowe Roboty, rozbudować swój Warsztat albo pozyskać Chemikalia. Rząd pozwoli wam sprzedać Część Maszyny albo zabezpieczyć Dotacje. W Laboratorium przygotujecie Eksperyment i opublikujecie wyniki swoich Badań, z kolei w obszarze Badań i Rozwoju dokonacie Przełomu, czyli skonstruujecie prototyp na podstawie swoich Badań, za co również otrzymacie punkty i nagrody. Aby wykonać daną akcję, musicie umieścić na niej swój meepel Naukowca i wydać określone Zezwolenia.Koniec gryGra dobiegnie końca, jeżeli zostanie spełniony jeden z czterech warunków: ktoś z was otrzyma Nagrodę Nobla, na wystawce zostanie umieszczony ostatni kafel Eksperymentu, Rządowy Generator zostanie ukończony albo wszystkie pola Badań w Lokacji Badań i Rozwoju będą zajęte. Aby wyłonić zwycięzcę, dodajcie do aktualnego stanu punktów: liczbę punktów zgodną z końcowymi pozycjami pokaźników na torach Grantów, po 5 punktów za każdy spełniony kafel Celu i 5 punktów za zdobytą Nagrodę Nobla. Gracz z największą liczbą Punktów Klimatu najszczególniej przysłuży się naszej planecie i zwycięży!pakiet Ulepszeń - SabotażyściKydarkovia Inc. Zamierza zniszczyć Lightning Technologies! Wysłali swych dwóch najlepszych szpiegów gospodarczych, znanych jako Agent Biały i Agent Różowy, aby wykradli dane i udaremnili pracę Lativa. Posiadają za zadanie skompromitować go przed Rządem i zapewnić, żeby to Kydarkovia otrzymała w przyszłości kontrakt związany z kontrolą pogody. Niestety ochrona korporacji jest zbyt zajęta sprzątaniem bałaganu wywołanego poprzez eksperymenty Lativa. Dlatego musisz dokończyć swoją pracę będąc narażonym na ingerencje ze strony nikczemnych sabotażystów.Akcesoria w pakiecie: - Plansza Gry- 4 x Pracownia (po 1 na gracza)- Instrukcja i 4 x Arkusz Pomocy- 4 x Pionek Naukowca- 48 x Robot- 4 x istotnik Punktacji- 20 x pokaźnik Zezwolenia- 4 x pokaźnik Inicjatywy i 4 x widocznik kolejności Tury- 12 x wyraźnik Grantów- 24 x widocznik Przełomu- 3 x istotnik Rządu- Lativ, jego Asystent i 5 x Robot Lativa- 12 x istotnik Cytatu i 5 x wyraźnik Blokad- 12 x znacznik Nagrody i Nagroda Nobla- 10 x pokaźnik Badań Rządowych- 15 x wyraźnik Badań Laboratoryjnych- 10 x znacznik Badań i Rozwoju- 25 x Chemikalia- 15 x Kafel Gwałtownej Pogody- 15 x Kafel Eksperymentów- 30 x Kafel Warsztatu- 15 x Kafel Dotacji i 12 x kafel Inwestycji- 36 x Kafel Celu w 4 pakietach- 50 x Część Maszyny...