Zmień Marsa w planetę zdatną do życia! W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różnorodne projekty inwestycyjne. Przeważnie projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do cyklu terraformacji, mogą także jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego typu. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ).
"Obwieszczenie o terraformacji:
Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieprzerwanie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.
Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.
Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak obszerne, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane poprzez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"
– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku
Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.
rozszerzenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dopasowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku niepokaźnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.
Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najmocniej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące rozmaite projekty inwestycyjne. Przeważnie projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do cyklu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. By wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu albo liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza i jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Uzupełniające PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do powiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.
Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, w trakcie której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swych planszach) i uzyskują dochód wynikający z WT.
Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. Podczas rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się też lista podstawowych projektów przystępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.
Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, by móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie widocznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od wygodnego, stanie się osiągalne!
Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie posiadać najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły oraz PZ z zagranych kart.
Gra została laureatem konkursu Gra Roku 2017 w kategorii Gra Roku nowoczesna i Nagroda Główna.
Zawartość pudełka: