W królestwie Myrtany toczy się wojna. Hordy orków najechały na terytoria ludzi, a król tych ziemi potrzebuje mnóstwo rudy do wykucia broni potrzebnej dla swojej armii w celu odpierania zagrożenia. Ktokolwiek popełni dzisiaj przestępstwo w tych mrocznych czasach, zostaje skazany na odbycie kary w szerokiej kolonii więziennej na Khorinis, wydobywając jakże potrzebną rudę.
Cały ten obszar, nazwany "Kolonią", otoczony jest magiczną barierą w postaci sfery zajmującej dwa kilometry średnicy, która odcina kolonię karną od świata zewnętrznego. Bariera może zostać przekroczona od zewnątrz - jednak ktokolwiek to zrobi, nie może już jej opuścić.
Okazała się jednak być mieczem obosiecznym - więźniowie wykorzystali w pewnym momencie słuszne okoliczności i wszczęli bunt. Kolonia podzieliła się na trzy rywalizujące ze sobą frakcje, a król został zmuszony o negocjacji o swoją rudę zamiast jej domagania się.Ciebie również wrzucono przez barierę do tego więzienia.
Ze swymi plecami przypartymi do ściany musisz przetrwać i zawiązać niepewne sojusze, aż w końcu uciekniesz. Najważniejsze atrybuty: Jedna z największych gier RPG z ponad 50 godzinami rozgrywki pokaźna obfitość rodzajów broni i czarów dla twojej postaci Żyjący świat, w którym ludzie udają się do pracy, śpią, jedzą i walczą o przeżycie