Ćwiczenia naśladują naturalne etapy nabywania języka i skonstruowane są tak, żeby przeprowadzić dziecko i nauczyciela po kolei od najważniejszego etapu rozwoju mowy aż do w pełni rozwiniętego zdania złożonego.
Każde z ćwiczonych słów lub zdań zilustrowane jest prostym, czarno-białym obrazkiem, żeby ułatwić dziecku proces rozumienia i zapamiętywania. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci z: o opóźnionym rozwojem mowy, o afazją/dysfazją dziecięcą, o zaburzeniami ze spektrum autyzmu, o niedosłuchem, głuchotą, o niepełnosprawnością intelektualną.
Program oferujemy także rodzicom dzieci rozwijających się prawidłowo, jako pomoc w kształtowaniu skuteczności językowej. 3 stopnie trudności: o przystępny, o przeciętny, o nieprzystępny. 78 kart: o dwustronny zadruk, o awers (ilustracje), o rewers (zdania).
554 ilustracje: o jednoelementowe i i sytuacyjne, o czarno-białe, o łagodna i prosta kreska. Liczymy, iż naszym pakietem ćwiczeń zainteresują się dodatkowo osoby korzystające wcześniej z kolekcji: POWTARZAM.
ROZUMIEM. NAZYWAM. Koncepcja nowego programu jest bowiem w znacznej mierze spójna z tamtym projektem. Stanowi jednak jego ulepszenie równocześnie pod względem graficznym, jak i treściowym. Kilkuletnie już doświadczenia ergonomiczne w użytkowaniu programu pozwoliły opracować go w wersji bardziej syntetycznej, łatwiejszej i - niewątpliwie - efektywniejszej w używaniu.
Opinie o Mów mi, jak mam to powiedzieć! Maria Rybak - Przystanek Rodzinka: Tytuł charakteryzowanej pomocy terapeutycznej stawia rodzica albo specjalistę pracującego z dzieckiem w roli językowego eksperta, znawcy i wyroczni w kwestiach dotyczących mowy.,,Mów mi, jak mam to powiedzieć!
Ćwiczenia do terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej" Anny Żywot stanowią terapeutyczną odpowiedź na najróżniejszego typu zaburzenia umiejętności posługiwania się mową. Program z pomocą nauczyciela próbuje przeprowadzić dziecko przez kolejne etapy rozwoju mowy.