Dobra książeczka dla dziecka w tym wieku to taka, która ma po jednej ilustracji (ukazującej jedną rzecz) na stronie. Najlepiej, gdy są to zwierzęta i przedmioty codziennego użytku, bliskie dziecku.
Oglądanie obrazków wraz z opiekunem, który nazywa przedmioty, pomaga dziecku zrozumieć znaczenie wyrazów i rozwija umiejętność mówienia. Ta książeczka opiera się na dorobku światowej nauki z dziedziny psychologii rozwojowej, została wytworzona specjalnie z myślą o dzieciach w wieku 6-12 miesięcy i uwzględnia ich specyficzne zapotrzebowania.
Opinie specjalistów z zakresu psychologii rozwojowej: "seria dedykowana jest dla dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa ( przedział wiekowy od 0 - 3 lat ). W doborze ich zawartości ( ilustracji i tekstów ) wykorzystano stanowcze pozycje literatury z psychologii rozwojowej, stanowiące jej naukowa podstawę.
Na uznanie zasługuje wybór scenek, nawiązujących do standardowych sytuacji z życia rodzinnego, i delikatność rysunków postaci członków rodziny i zwierząt, uwzględniającą wrażliwość psychiki dziecięcej. Przygotowana seria może być wartościowym materiałem sprzyjającym rozwojowi poznawczemu dziecka; spostrzegania, mowy i myślenia, zwłaszcza, ze na tylnej stronie każdej okładki znajduje się instrukcja dla dorosłych jak posługiwać się książeczką." Prof.
dr hab. Barbara Harwas-Napierała, Instytut Psychologii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu "Książeczki zawierają obrazki i komunikaty wizualne dopasowane do możliwości odbioru informacji percepcyjnych i językowych dzieci na poszczególnych etapach rozwoju.
buduje to możliwość stymulowania rozwoju dziecka zarówno na płaszczyźnie sfery rozwoju mowy i języka lecz także rozwoju społeczno - emocjonalnego poprzez budowanie więzi z rodzicem. Obrazki stymulują myślenie dziecka, uczą koncentracji uwagi, a także pobudzają wyobraźnię.
Skonstruowane zostały w taki sposób, aby wykorzystywać naturalny, rozwojowy synkretyzm w spostrzeganiu lub kiedy indziej rozwijać intermodalność percepcji. Są rewelacyjną i ciekawą zabawą dla dziecka a także rodzica.
Książeczki te powodują, że czytanie już od momentu narodzin może być przyjemne i inspirujące równocześnie dla dziecka jak i rodzica." Dr Małgorzata Kostka-Szymańska, Instytut Psychologii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie "kolekcja książeczek opracowana z myślą o wczesnych etapach życia dziecka jest świetną pomocą w zrozumieniu poprzez rodziców trendów rozwojowych minimalnego człowieka i w uświadomieniu sobie jego potrzeb.
Stanowi także cenny materiał pozwalający rodzicom na uzasadnioną naukowo stymulację rozwoju poznawczego dziecka i kierowanie się zaprezentowanymi wzorcami w samodzielnym kreowaniu nowych, sprzyjających innowacyjni, treści." Dr hab.
Ludwika Wojciechowska, Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.