Płyta ze doskonałą muzyką Michała Lorenca do filmu „Śluby Panieńskie" w reż. F. Bajona. Kompozycje są pastiszem muzyki epoki, w której rozgrywa się akcja filmu. M.Lorenc wykorzystuje współczesne środki do przekazania ówczesnych trendów muzycznych: kadryla, oberka, kujawiaka.
Polecamy: muzyka popularna czasów Fredry w kompozycjach Michała Lorenca. 'Śluby panieńskie" to adaptacja konwencjonalnej komedii autorstwa Aleksandra Fredry. Historia dwóch panien Anieli i Klary, które założyły, iż nigdy nie wyjdą za mąż, za to będą dręczyć mężczyzn swą obojętnością.
Klara nie daje żadnych szans Albinowi, Aniela czyni to samo z Gustawem. Wreszcie ten ostatni wpada na plan, jak zdobyć kobietę swego serca, a przy okazji pomóc zrozpaczonemu Albinowi. Genialna intryga Ślubów panieńskich, określanych mianem komedii wszech czasów, w sposób zaskakująco nieprzemijalny pokazuje mechanizmy relacji damsko-męskich.
Historia Klary i Anieli znakomicie pokazuje dylematy współczesnych „singielek". Śluby Panieńskie to największa polska produkcja kostiumowa od czasów Zemsty oraz Ogniem i mieczem, która łączy w sobie szacunek do oryginału literackiego z innowacyjną formułą realizacyjną, korzystającą z możliwości technologicznych współczesnego kina.
W ekranizacji komedii wszech czasów Aleksandra Fredry o paniach i relacjach damsko-męskich wystąpiła plejada najkorzystniejszych polskich aktorów młodego pokolenia: Anna Cieślak (Aniela), Marta Żmuda – Trzebiatowska (Klara), Borys Szyc (Albin), Maciej Stuhr (Gustaw) oraz Edyta Olszówka (korzystnójska) i Robert Więckiewicz (Radost).