Bezpieczna i przychylna dla środowiska:ContiEcoContact 5.
Połączenie niedługiej drogi hamowania na mokrych i suchych drogach z niskim oporem toczenia od dawna stanowiło problem dla producentów opon. Nowa ContiEcoContact 5 eliminuje tę trudność. Inżynierowie koncernu Continental dokonali bowiem przełomu technicznego i konstrukcyjnego w zakresie wszelkich elementów składowych opony. Nowatorski jest: karkas, mieszanka, kontur opony i wzór bieżnika.
Opór toczenia jest konsekwencją odkształceń opony jakie występują podczas jazdy. Konflikt pomiędzy oporem toczenia i prowadzeniem wynika z konstrukcji opony. Zastosowana mieszanka wpływa na niskie opory toczenia i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Kontur opony powiększa osiągane przebiegi, a wzór bieżnika udoskonala charakterystykę hamowania w deszczu. Suma tych wszystkich korzyści sprawia, iż nowa opona Continental odznacza się udoskonalonymi osiągami i bardziej stabilną charakterystyką prowadzenia.
detale techniczne:
• Bezpieczna i przyjazna dla środowiska.
• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
Połączenie wielu najnowocześniejszych rozwiązań konstrukcyjnych sprawia, iż nowa opona letnia ContiEcoContact 5 oferuje użytkownikom wyjątkowo niski opór toczenia, a także bezpieczną charakterystykę jazdy. Opór toczenia został obniżony łącznie o 20%0osiągane przebiegi wydłużono o 12% a krótką drogę hamowania, z których słynęła jej poprzedniczka jeszcze skrócono. Inżynierom z Continental udało się udowodnić, że dalszy postęp w branży oponiarskiej jest możliwy - pod warunkiem, że wszystkie części opony są dokładnie przypasowane do wyznaczonego celu. Opona Continental ContiEcoContact 5 łączy w sobie oszczędność bezkompromisowców, ekonomiczne zużycie paliwa i krótką drogę hamowania.
• Krótsza i bezpieczniejsza droga hamowania na mokrym.
Skład mieszanki bieżnika współczesnej opony samochodowej decyduje o wielu jej własnościach. Jedną z najważniejszych jest dobra przyczepność na mokrych drogach – co z reguły negatywnie wpływa na opór toczenia. Chemicy pracujący dla firmy Continental byli zdeterminowani żeby rozwiązać ten problem. Dlatego też w letniej oponie ContiEcoContact 5 zastosowali mieszankę, która zmniejsza opór toczenia o 5% i zarazem jeszcze bardziej skraca drogę hamowania opony. Jak tego dokonali? W wyniku wielu badań i doświadczeń uzyskali model pionierskich łańcuchów polimerowych, jeszcze mocniej wiążących krzemiany w związkach chemicznych. Zniża on wewnętrzny ruch chemicznych części mieszanki a przez to rozszerza przyczepność na mokrych drogach. Dzięki temu udało się istotnie obniżyć opór toczenia, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania wporównaniu z poprzednim modelem naturalnej opony.
• adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach
Wzór bieżnika opony ma także wpływ na opór toczenia i charakterystykę hamowania na mokrych drogach. Problem stanowi zmniejszenie deformacji bieżnika na powierzchni przylegania. Aby to uzyskać, inżynierowie w blokach bieżnika zastosowali cienkie lamele działające w czasie jazdy niczym wycieraczki na mokrych drogach. Podczas kontaktu z nawierzchnią drogi ekspresowo usuwają warstwę wody, z którą blok ma kontakt i wywołują tym samym krótką, bezpieczną drogę hamowania.
• Mniejsza utrata energii przy korzystnej charakterystyce prowadzenia.
Inżynierowie pracujący nad konstrukcją nowej ContiEcoContact 5 postawili sobie za cel zmniejszenie o co najmniej 6% oporu toczenia powstałego na skutek odkształceń. Poszukując nowych rozwiązań, skupili się na ścianie bocznej i stopce opony. Ważne było, żeby poziom bezpieczeństwa - posiadający widoczne znaczenie dla szybkich manewrów w niebezpiecznych sytuacjach - nie został obniżony. Dlatego konstruktorzy opracowali zmieniony profil drutówki wyprodukowany z twardszego materiału, usztywniającego oponę i ograniczającego deformację w obrębie stopki. Z kolei nową mieszankę wykorzystano w ścianie bocznej opony, umożliwiając tym samym zmniejszenie grubości użytego w tym miejscu materiału produkcyjnego - a dzięki czemu masy opony. Wynikiem tych działań jest powstanie nowatorskiej konstrukcji, w której poszczególne części nadzwyczajnie ze sobą współgrają. Opona jest bardziej rozciągliwa w części ściany bocznej, nie marnując przy tym korzystnej charakterystyki prowadzenia.
zalety:
• Zoptymalizowane opory toczenia dla zmniejszenia zużycia paliwa.
• Krótsza i bezpieczna droga hamowania na mokrym.
• adekwatne prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach.