Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyposażono w innowacyjny bieżnik asymetryczny, gwarantujący nieprzeciętną przyczepność podczas prędkiej jazdy, ulepszone prowadzenie, a także obszerniejszą odporność na zjawisko aquaplaningu.
szerokie rowki obwodowe, które zapobiegają poślizgom i polepszają odprowadzanie wody, zapewniają bezpieczeństwo nie tylko na suchej, ale także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy udoskonala także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców lubiących pewność prowadzenia podczas szybkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika, a także o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią.
rozszerzenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej danych o nawierzchni i zapewnia pokaźniejszą stabilność, dzięki czemu opony szybciej i staranniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć najróżniejszych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje znacznie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki czemu obniża się również ścieranie krawędzi i stopy opony. Parametry opon, czyli szybkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia oraz specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, użytkowanej w oponach wyścigowych, sprawiają, że to świetny dobór do samochodów sportowych.