Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 zaopatrzono w innowacyjny bieżnik asymetryczny, gwarantujący nieprzeciętną przyczepność podczas szybkiej jazdy, udoskonalone prowadzenie i obszerniejszą niepodatność na zjawisko aquaplaningu.
wielkie rowki obwodowe, które zapobiegają poślizgom i ulepszają odprowadzanie wody, gwarantują bezpieczeństwo nie tylko na suchej, ale także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy udoskonala także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców ceniących pewność prowadzenia podczas prędkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią.
rozszerzenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej danych o nawierzchni oraz zapewnia pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony szybciej i staranniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć przeróżnych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje istotnie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki czemu obniża się również ścieranie krawędzi oraz stopy opony. Atrybuty opon, czyli prędkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia i specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, używanej w oponach wyścigowych, powodują, że to rewelacyjny wybór do samochodów sportowych.