Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona letnia o wysokiej efektywności do samochodów osobowych o wysokich osiągach.
Została zaprojektowana w celu zapewnienia ulepszonego prowadzenia i reakcji układu kierowniczego, ponadto jest wyekwipowana w technologię ActiveBraking, która efektywność hamowania na suchej i mokrej drodze. Opona Eagle F1 Asymmetric 2 jest często wybierana na fabryczny montaż (OE) przez producentów aut o dużej mocy, ostatnio m.in. W Mercedesie CLS.
technika ActiveBraking produktywne zatrzymanie samochodu, gdy liczą się ułamki sekund. Powiększa ona powierzchnię kontaktu opony z podłożem podczas hamowania. W testach z udziałem opon czołowych konkurentów Eagle F1 Asymmetric 2 hamowała 3 metry krócej na mokrych oraz 2 metry krócej na suchych drogach.
znakomite prowadzenieprzejrzyj, co naprawdę potrafi Twój sportowy samochód. Krzemionkowa mieszanka bieżnika rozszerza przyczepność, dając pewność prowadzenia na mokrych i suchych drogach. Nieelastyczna osnowa poprawia dokładność sterowania w trakcie prędkiej jazdy.
Niższe zużycie paliwatechnologia FuelSaving producenta Goodyear pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. Lekka budowa powoduje, że do wprawienia opony w ruch wystarcza mniej energii, natomiast krzemionkowa mieszanka bieżnika ogranicza generowanie ciepła.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Firma tworzy swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu oraz w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technologii i produktywności w branży.
producenta Goodyear rozpoznaje teraz niemal każdy kierowca. Co interesujące, historia nazwy producenta nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest ponadto oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w nowe technologie i rozwój. Dzięki temu lądownik Apollo 14 został zaopatrzony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z niewiele znaczącej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.