Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 to opona letnia o wysokiej skuteczności do samochodów osobowych o wysokich osiągach.
Została zaprojektowana w celu zapewnienia udoskonalonego prowadzenia i reakcji układu kierowniczego, na dodatek jest wyposażona w technikę ActiveBraking, która wydajność hamowania na suchej i mokrej drodze. Opona Eagle F1 Asymmetric 2 jest nieraz wybierana na fabryczny montaż (OE) przez producentów aut o wielkiej mocy, ostatnio m.in. W Mercedesie CLS.
technologia ActiveBraking wydajne zatrzymanie samochodu, gdy liczą się ułamki sekund. Powiększa ona powierzchnię kontaktu opony z podłożem w trakcie hamowania. W testach z udziałem opon czołowych konkurentów Eagle F1 Asymmetric 2 hamowała 3 metry krócej na mokrych, a także 2 metry krócej na suchych drogach.
rewelacyjne prowadzeniesprawdź, co naprawdę potrafi Twój sportowy samochód. Krzemionkowa mieszanka bieżnika rozszerza przyczepność, dając pewność prowadzenia na mokrych i suchych drogach. Sztywna osnowa polepsza staranność sterowania w trakcie prędkiej jazdy.
Niższe zużycie paliwatechnika FuelSaving producenta Goodyear pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2. Lekka kompozycja powoduje, iż do wprawienia opony w ruch wystarcza mniej energii, natomiast krzemionkowa mieszanka bieżnika obniża generowanie ciepła.
Opis producenta: Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Producent wytwarza swoje produkty w 49 fabrykach w 22 krajach na całym świecie i zatrudnia ponad 66 tysięcy osób. Dwa centra innowacji w Luksemburgu, a także w USA stale opracowują najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają standardy technice i wydajności w branży.
markę Goodyear rozpoznaje teraz niemal każdy kierowca. Co interesujące, historia nazwy marki nie pochodzi bezpośrednio od nazwiska założyciela, czyli Franka A. Seiberling'a. Właściciel Goodyear'a chciał uczcić pamięć osoby, bez której nie powstałaby żadna opona czyli Charles'a Goodyear'a. Jego pomysłem jest dodatkowo oznakowanie produktów Goodyear skrzydlatym butem rzymskiego boga handlu i kupiectwa, Merkurego.
Goodyear zawsze inwestował w świeże technologie i rozwój. Dzięki czemu lądownik Apollo 14 został wyposażony w MET (Modularized Equipment Transporter) z oponami Goodyear XLT, a Gary Gabelich mógł ustanowić na oponach ze skrzydlatym logiem, rekord prędkości - ponad 622 mph (około 1000 km/h). Z małej fabryki opon rowerowych której lista płac w 1898 roku wynosiła 217 dolarów, powstał koncern którego wysokość sprzedaży przekracza obecnie 20 bilionów dolarów.