technologia Track Longevity 2.0®
- Wolniejsze tempo zużycia zewnętrznego barku
- Zewnętrzne barki wzmocnione specjalną mieszanką gumy o wysokiej oporności na ścieranie
- Dla pokaźniejszej wytrzymałości i trwałości na torze
technika dwóch mieszanek Bi-Compound
- Rozmieszczenie dwóch różnych mieszanek na zewnętrznej i wewnętrznej stronie bieżnika
- Strona zewnętrzna: elastomer z potężnych łańcuchów molekularnych zapewniający dużą przyczepność, niezwykle w ciasnych zakrętach
- Strona wewnętrzna: sztywniejszy elastomer gwarantujący skrupulatne kierowanie pojazdem i kontrolę toru jazdy
Bieżnik głębszy od bieżników opon gamy Cup poprzednich generacji
- Bieżnik głębszy o +20%(2)
- Przyczepność na MOKREJ nawierzchni: Przesunięcie granicy aquaplaningu i większe bezpieczeństwo na MOKREJ nawierzchni
dane PRAWNE
(1) w porównaniu do opony poprzedniej generacji MICHELIN Pilot Sport Cup+. Na podstawie wyników testów wewnętrznych przeprowadzonych na torze Jerez w 2013 r. Na oponach w wymiarze 235/35 ZR 19 zamontowanych na Porsche GT3 997.
(2) Test przeprowadzony na oponach MICHELIN Pilot Sport Cup (1. Generacji), MICHELIN Pilot Sport Cup+ (2. Generacji) i MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 235/35 ZR 19 z ciśnieniem 2,3 bara (33 psi), na warstwie 3 mm wody, w temperaturze 26°C, przy szybkości 80 km/h i 110 km/h. Test wewnętrzny przeprowadzony w Centrum technicznym Michelin w Ladoux w 2013 r.
Opona MICHELIN Pilot Sport CUP 2 jest oponą na tor wyścigowy (typu semi-slick), która spełnia oczekiwania prawne dopuszczające ją do użytkowania na drogach publicznych.
Opona została specjalnie zoptymalizowana pod kątem stosowania na suchym torze. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni toru lub drogi, gdzie występuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, należy adekwatnie do panujących warunków przystosować fason jazdy poprzez zmniejszenie prędkości i pozostawienie włączonych systemów bezpieczeństwa.
W celu zapewnienia właściwej kierowalności pojazdu na torze i drodze, bardzo zaleca się montaż kompletu 4 opon MICHELIN Pilot Sport Cup.
Zalecenia przed jazdą na torze
o sprawdź stan opon, nad wyraz pod kątem zużycia i uszkodzeń
o Stopniowo rozgrzej opony do optymalnej temperatury, pokonując kilka okrążeń z umiarkowaną szybkością
Po jeździe na torze i przed powrotem na drogę
• za każdym razem sprawdzaj stan opon,posiadać pewność, że ich użytkowanie na drodze jest bezpieczne i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym
• Przed regulacją ciśnienia odczekaj do ostygnięcia opon
• dostosuj ciśnienie w zimnych oponach zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu
• Upewnij się, iż układy bezpieczeństwa, wspomagania kierownicy i monitorowania ciśnienia w oponach są włączone
ZALECENIA DOTYCZĄCE CIŚNIENIA W OPONACH
Ciśnienie do jazdy na torze dla większości samochodów*
Zimne opony
• Napompuj opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi do ciśnienia od 1,7 bara (24 psi) do 1,8 bara (26 psi)
• Nie wolno jeździć na oponach z ciśnieniem poniżej 1,5 bara (22 psi)
Gorące opony
• trafne ciśnienie robocze opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 na przedniej i tylnej osi wynosi od 2,3 bara (33 psi) do 2,5 bara (36 psi)
• Nie wolno jeździć na rozgrzanych oponach z ciśnieniem poniżej 2,0 bara (29 psi)
wykorzystywanie drogowe
• Należy dostosować wartość ciśnienia w zimnych oponach do zaleceń producenta samochodu
* Niniejsze dane odnoszą się do większości samochodów zwykle użytkowanych na torach wyścigowych, m.in. Audi R8, BMW M3 E90 / E46 / F80, Porsche GT3 / GT3 RS / 911 Carrera / Boxster / Cayman, Renault Megane RS, Subaru Impreza / WRX / BRZ
w przypadku innych marek samochodów, w szczególności pojazdów o pokaźniejszej masie, lub w celu zasięgnięcia bardziej szczegółowych danych prosimy o odwiedzenie strony www.michelin.pl
UWAGA!
• Jeżeli opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 nie będą użytkowane przez dłuższy czas, należy je zdjąć z pojazdu (wraz z kołem) i na czas przechowania zmniejszyć wartość ciśnienia o połowę.
• Opony należy przechowywać w czystym i suchym pomieszczeniu, z dala od bezpośredniego światła słonecznego, w temperaturze powyżej 0°C (32°F) albo zgodnie z zaleceniami zawartymi w dokumentacji technologicznej opon albo zamieszczonymi na stronie internetowej Michelin.
• Nie wolno używać, przechowywać ani przenosić opon MICHELIN Pilot Sport Cup 2 w temperaturze otoczenia poniżej -10°C (14°F).
• W niskiej temperaturze mieszanka gumy może ulec spękaniu a elementy opon mogą ulec zniszczeniu, co może prowadzić do obniżenia ogólnych osiągów opon.
• Nie wolno używać opon z widocznym spękaniem, pęknięciami lub uszkodzeniami boków albo bieżnika. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z przedstawicielem technologicznym-handlowo Michelin.
• w trakcie intensywnej i długofalowej jazdy na torze opona i karkas mogą ulec uszkodzeniu na skutek regularnego najeżdżania opony na krawędzie łączeń poszczególnych odcinków toru.
• w sytuacji długookresowego najeżdżania na krawędzie albo przełomy (lub wypadnięcia z toru) zaleca się sprawdzenie stanu wnętrza opon. W tym celu potrzebny jest demontaż opon z felgi i zlecenie specjaliście sprawdzenia ich stanu pod kątem ewentualnych uszkodzeń na zewnątrz i wewnątrz.
• Każdorazowo po zjeździe pojazdu do boksu i przed powrotem na tor zaleca się przeprowadzenie wizualnej kontroli stanu opon.
źródło: https://www.michelin.pl