MICHELIN Pilot Super Sport to letnia opona opracowana specjalnie dla seryjnie wytworzonych samochodów sportowych, a także pojazdów tuningowanych, o niezwykle wysokich osiągach. Została skonstruowana w oparciu o doświadczenie nabyte podczas wyścigów wytrzymałościowych, by dostarczać najszczególniej ekscytujących wrażeń z jazdy.
Do powstania tej zaawansowanej technicznie opony przyczyniło się doświadczenie zdobyte w 24 godzinnych wyścigach Le Mans, gdzie MICHELIN zwyciężało 14 razy z rzędu. Innowacyjność tej opony to, typowo technologie, za sprawą których powstała.
Dzięki opasaniu Twaron osiągnięto pokaźniejszą stabilność opony przy nad wyraz dużych prędkościach. Dzieje się to za sprawą zmiennych naprężeń, przez które opasanie zaciska czoło bieżnika bardziej aniżeli barki opony.
Siła odśrodkowa jest produktywniej opanowywana, a nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie. MICHELIN PIilot Super Sport to także technologia podwójnej mieszanki, nazywana BI-COMPOUND.
zastosowano tutaj postępowe rozmieszczenie 2 różnorodnych mieszanek gumy na wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika: na stronie zewnętrznej to niepowtarzalny, umocniony sadzą elastomer opracowany specjalnie na 24-godzinne wyścigi Le Mans.
efektem takiego rozwiązania jest skrajna trwałość i stabilność choćby w trakcie pokonywania najostrzejszych zakrętów. Strona wewnętrzna bieżnika skonstruowana została przy użyciu elastomerów najnowszej generacji, które przecinają film wodny i wyjątkową przyczepność dzięki przyleganiu do najmniejszych nierówności nawierzchni.
Trzecią, widoczną technologią, którą MICHELIN posłużyło się do zoptymalizowania sterowności pojazdu jest VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 - umiejętność regulowania się opony do jakości podłoża. Mimo tego,zarys powierzchni opony mającej kontakt z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam.
MICHELIN Pilot Super Sport została opracowana przy użyciu programów do symulacji cyfrowej wykorzystywanych w aeronautyce i przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych narzędzi, siły nacisku i rozkładają się równomiernie na całym obszarze kontaktu opony z podłożem.