MICHELIN Pilot Super Sport to letnia opona opracowana specjalnie dla seryjnie stworzonych samochodów sportowych oraz pojazdów tuningowanych, o wyjątkowo wysokich osiągach. Została skonstruowana w oparciu o doświadczenie nabyte w trakcie wyścigów wytrzymałościowych, aby dostarczać najszczególniej ekscytujących wrażeń z jazdy.
Do powstania tej progresywnej technicznie opony przyczyniło się doświadczenie zdobyte w 24 godzinnych wyścigach Le Mans, gdzie MICHELIN zwyciężało 14 razy z rzędu. Progresywność tej opony to, typowo technologie, za sprawą których powstała.
Dzięki opasaniu Twaron osiągnięto większą stabilność opony przy szczególnie sporych prędkościach. Dzieje się to za sprawą zmiennych naprężeń, przez które opasanie zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony.
Siła odśrodkowa jest produktywniej opanowywana, a nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie. MICHELIN PIilot Super Sport to także technologia podwójnej mieszanki, nazywana BI-COMPOUND.
zastosowano tutaj innowacyjne rozmieszczenie 2 przeróżnych mieszanek gumy na wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika: na stronie zewnętrznej to specyficzny, umocniony sadzą elastomer opracowany specjalnie na 24-godzinne wyścigi Le Mans.
wynikiem takiego rozwiązania jest skrajna odporność i stabilność nawet podczas pokonywania najostrzejszych zakrętów. Strona wewnętrzna bieżnika skonstruowana została przy użyciu elastomerów najnowszej generacji, które przecinają film wodny i unikatową przyczepność dzięki przyleganiu do najmniejszych nierówności nawierzchni.
Trzecią, istotną technologią, którą MICHELIN posłużyło się do zoptymalizowania sterowności pojazdu jest VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 - umiejętność dostosowywania się opony do jakości podłoża. Mimo tego,zarys powierzchni opony posiadającej kontakt z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam.
MICHELIN Pilot Super Sport została opracowana przy użyciu programów do symulacji cyfrowej użytkowanych w aeronautyce i przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych narzędzi, siły nacisku i rozkładają się równomiernie na całym obszarze kontaktu opony z podłożem.