Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój wydajniejszego i bardziej naturalnego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszelkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które bezustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały i minimalistycznce gwarantujące dłuższą żywotność, co zniża niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w przypadku modelu Agilis 3, który cechuje się rewelacyjną produktywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na minimalistycznce do produkcji, a w efekcie mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o średnio 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej przez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zastosowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin sprawność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni skuteczność ta spada w miarę zużywania się opony. W przypadku opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej efektywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące parametry nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zaimplementowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje efektywniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres użytkowania opon.
- Nowy, bardziej elastyczny bieżnik z głębokimi żłobieniami ewidentnie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w kształcie litery U uzupełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu skutecznie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia dedykowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej oporności na ścieranie i bieżnik zaprojektowany w zastrzeżonej technice uniemożliwiającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, świeże opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze broniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.