Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój sprawniejszego i bardziej ekologicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszystkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które nieustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały i ascetycznce zapewniające dłuższą żywotność, co obniża niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w przypadku modelu Agilis 3, który charakteryzuje się wspaniałą efektywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na bezkompromisowce do produkcji, a w rezultacie mniejszą liczba odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zastosowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin wydajność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni sprawność ta spada w miarę zużywania się opony. W przypadku opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej produktywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące właściwości nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, w tym technice EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres stosowania opon.
- Nowy, bardziej sprężysty bieżnik z głębokimi żłobieniami bezsprzecznie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w kształcie litery U dodatkowe 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu efektywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia dedykowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej niepodatności na ścieranie, a także bieżnik zaprojektowany w opatentowanej technologii zapobiegającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze chroniące ściany boczne przed zniszczeniem w kontakcie z przeszkodami.