Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, ulepszają odprowadzanie wody w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Znamionuje się ona też poprawioną trakcją podczas jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach i jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) zmniejsza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka udoskonala odprowadzanie wody i powiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują lepsze odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka powiększa przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka polepsza odprowadzanie wody i powiększa przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w zarysie piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko powiększają początkowe tarcie, lecz także dopełniającą trakcję zapewniając stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony poprawiają odprowadzanie wody i zwiększają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w przypadku opon terenowych, boczne ścianki o obszernych rowkach, na dodatek udoskonalają przyczepność na lodzie i śniegu oraz powiększają skuteczność odprowadzania śniegu, a także trakcję na zaśnieżonych drogach.
technologia trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) oferuje głębokie, przeciętne i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami udoskonaloną trakcję na lodzie/śniegu, podczas gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami udoskonaloną sztywność i produktywność opon na zakrętach.