Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, ulepszają odprowadzanie wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Cechuje się ona w dodatku poprawioną trakcją podczas jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach i jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) ogranicza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka poprawia odprowadzanie wody i zwiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują lepsze odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka powiększa przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka polepsza odprowadzanie wody i zwiększa przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w zarysie piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko powiększają początkowe tarcie, lecz także dodatkową trakcję gwarantując stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony polepszają odprowadzanie wody i zwiększają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w sytuacji opon terenowych, boczne ścianki o dużych rowkach, na dodatek poprawiają przyczepność na lodzie i śniegu oraz powiększają wydajność odprowadzania śniegu oraz trakcję na zaśnieżonych drogach.
technologia trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) proponuje głębokie, średnie i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami udoskonaloną trakcję na lodzie/śniegu, podczas gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami ulepszoną sztywność i skuteczność opon na zakrętach.