Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, poprawiają odprowadzanie wody w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Cechuje się ona w dodatku poprawioną trakcją w trakcie jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach i jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) ogranicza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka ulepsza odprowadzanie wody i powiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują ulepszone odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka rozszerza przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka udoskonala odprowadzanie wody i zwiększa przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w profilu piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko zwiększają początkowe tarcie, lecz także dopełniającą trakcję gwarantując stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony polepszają odprowadzanie wody i rozszerzają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w sytuacji opon terenowych, boczne ścianki o wielkich rowkach, w dodatku poprawiają przyczepność na lodzie i śniegu, a także powiększają produktywność odprowadzania śniegu i trakcję na zaśnieżonych drogach.
technologia trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) proponuje głębokie, przeciętne i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami lepszą trakcję na lodzie/śniegu, podczas gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami lepszą sztywność i produktywność opon na zakrętach.