Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, polepszają odprowadzanie wody w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Cechuje się ona ponadto poprawioną trakcją podczas jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach oraz jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) zmniejsza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka polepsza odprowadzanie wody i powiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują ulepszone odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka powiększa przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka poprawia odprowadzanie wody i rozszerza przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w profilu piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko rozszerzają początkowe tarcie, ale także uzupełniającą trakcję zapewniając stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony poprawiają odprowadzanie wody i powiększają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w sytuacji opon terenowych, boczne ścianki o dużych rowkach, w dodatku polepszają przyczepność na lodzie i śniegu i powiększają sprawność odprowadzania śniegu i trakcję na zaśnieżonych drogach.
technika trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) proponuje głębokie, przeciętne i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami udoskonaloną trakcję na lodzie/śniegu, podczas gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami udoskonaloną sztywność i produktywność opon na zakrętach.