Kierunkowy wzór i boczne rowki, odchodzące od środkowego żebra do obręczy opony, ulepszają odprowadzanie wody w trakcie jazdy po mokrej nawierzchni przesuwając ją do środka opony, po obu stronach. Cechuje się ona w dodatku poprawioną trakcją podczas jazdy na lodzie/śniegu, dzięki zatrzymywaniu lodu i śniegu w rowkach, a także jego łatwiejszym usuwaniu.
Boczny rowek łączący nieregularny rowek wzdłużny (od wąskiego do szerokiego) zmniejsza generowany hałas. Falisty wzór na dnie szerszego rowka poprawia odprowadzanie wody i powiększa przestrzeń do zatrzymywania lodu/śniegu.
Przeplatające się podłużne rowki gwarantują lepsze odprowadzanie wody na mokrych drogach. Falisty wzór na dnie rowka powiększa przechwytywanie lodu/śniegu i tarcie o podłoże. Trójkątny klocek bieżnika umieszczony na wewnętrznej ścianie podłużnego rowka polepsza odprowadzanie wody i powiększa przyczepność na mokrych drogach.
Rowki w kształcie piły, na bocznych na obręczy opony, nie tylko powiększają początkowe tarcie, lecz także uzupełniającą trakcję gwarantując stabilność na zakrętach. Rowki na krawędzi opony ulepszają odprowadzanie wody i zwiększają trakcję na śniegu.
Podobnie jak w sytuacji opon terenowych, boczne ścianki o znacznych rowkach, dodatkowo udoskonalają przyczepność na lodzie i śniegu oraz rozszerzają produktywność odprowadzania śniegu oraz trakcję na zaśnieżonych drogach.
technika trójwymiarowych nacięć (3D SIPE) oferuje głębokie, średnie i płytkie lamele w innym miejscu wzoru bloków.. Środkowe żebro z najgłębszymi lamelami ulepszoną trakcję na lodzie/śniegu, w trakcie gdy ściana boczna z najpłytszymi lamelami udoskonaloną sztywność i produktywność opon na zakrętach.