Fenix BC21R V3.0 to mocna latarka rowerowa o strumieniu światła 1200 lumenów, zaopatrzona w wymienny akumulator 18650 o pojemności 2600 mAh, port ładowania USB-C, wskaźnik poziomu akumulatora, a także konkretny uchwyt na kierownicę z system QD.
Fenix BC21R to bezusterkowe oświetlenie, które sprawdzi się równocześnie w mieście, jak i górskich bezdrożach. BC21R V3.0 to wielofunkcyjne oświetlenie, które może być montowane na kierownicy albo kasku rowerowym,, a także stosowana jako typowa latarka ręczna.
Latarka rowerowa Fenix BC21R V3.0 w sklepie Kolba — oficjalnego dystrybutora produktów Fenix w Polsce
Latarka ma lekką konstrukcję stworzoną z anodowanego aluminium, co zezwala na właściwe odprowadzanie ciepła oraz zagwarantuje jej odporność na całkowite zanurzenie w wodzie (do 2 m), upadek z wysokości 1,5 m i przenikania kurzu i śladowych ciał stałych. Wysoka klasa ochrony IP68 powoduje, że latarka perfekcyjnie sprawdzi podczas trudnych warunków pogodowych niezależnie od tego, czy jest użytkowana w mieście, w lesie czy podczas jazdy po górach.
Dzięki niewielkim wymiarom, niskiej masie (157 g z akumulatorem) oraz funkcji szybkiego wypięcia z kierownicy, Lampka rowerowa BC21R V3.0 może być ponadto używana także jako standardowa latarka ręczna. Jeśli zaopatrzymy się w adapter ALD-08, latarkę można zamontować na kasku rowerowym, co ponadto pozwala na używanie latarki w formie czołówki podczas czynności wymagających wolnych dłoni. Uchwyt rowerowy ma funkcję szybkiego odłączenia latarki z kierownicy. W tym celu należy jedynie nacisnąć dźwignię blokującą i wysunąć lampkę z obejmy. W pakiecie znajdują się silikonowe adaptery, które pozwalają na staranne przypasowanie uchwytu do średnicy kierownicy w zakresie od 28 do 35 mm. Dzięki nim możemy także regulować i blokować nachylenie latarki w zakresie 15°.
W latarce Fenix BC21R V3.0 zaimplementowano diodę Luminus SST40 emitująca maksymalny strumień światła aż 1200 lumenów. Tworzone światło ma neutralną barwę, nie męczy oczu, zagwarantuje wierne oddawanie i zdolność rozpoznawania pokaźniejszej ilości szczegółów w warunkach widzenia nocnego. Maksymalny zasięg odbitego światła w trybie turbo wynosi 142 m, co zarówno w warunkach miejskich, jak i bezdrożach zapewnia wyśmienitą widoczność oraz możliwość wczesnego reagowania na sytuację na drodze. Fenix BC21R ma szeroki strumień światła, który zapewnia komfortowe pole widzenia, niezwykle podczas pokonywania zakrętów lub jazdy po skomplikowanym terenie.
Latarki rowerowe Fenix w sklepie outdoorowym Kolba
Zasilanie Źródłem prądu jest akumulator 18650 o pojemności 2600 mAh, który po naładowaniu zapewnia prawie 10 godzin pracy w trybie 600 lumenów, lub do 132 minut w trybie turbo 1200 lumenów (sumaryczny czas pracy). Ładowanie akumulatora odbywa się poprzez wbudowany port USB-C, dlatego nie musimy martwić się zakupem uzupełniającej ładowarki. Wysoki prąd ładowania 2 A pozwala na całkowite naładowanie załączonego akumulatora w zaledwie 2 godziny. Warto podkreślić,podczas ładowania możemy korzystać z latarki (wyłącznie tryb niski i przeciętny), choć wpłynie to oczywiście na wydłużony czas ładowania akumulatora. Poziom naładowania akumulatora możemy kontrolować dzięki diodzie LED umieszczonej we włączniku, która w prosty i czytelny sposób powiadamia nas o stanie energii (funkcja działa jedynie z akumulatorami 18650 z serii Fenix ARB-L18). Do zasilania latarki możemy alternatywnie używać jednorazowych baterii CR123A.
Status wskaźnika poziomu akumulatora:
Fenix BC21R V3.0 oferuje 4 tryby światła ciągłego: niski→średni→wysoki→turbo, a także światło błyskowe o strumieniu 400 lumenów. Do włączania/ wyłączania i zmiany jasności służy jeden metalowy przycisk, który aktywuje także wskaźnik poziomu akumulatora. Prosta i instynktowna obsługa to niewątpliwa zaleta latarki rowerowej, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach o sporym nasileniu ruchu.
Latarka zapamiętuje ostatni używany poziom jasności. Po ponownym włączeniu latarka automatycznie aktywuje się w tym trybie (funkcja pamięci). Ostrzeżenie o niskim stanie akumulatora uruchamiane jest automatycznie po spadku zdefiniowanego poziomu napięcia (pulsująca dioda wskaźnika poziomu akumulatora). W latarce zastosowano też zabezpieczenie przed przegrzaniem w trybie turbo. Dla bezpieczeństwa elektroniki, po osiągnięciu 60° C sterownik samoczynnie obniża jasność o kilka lumenów, co zezwala na ponowne włączenie trybu turbo.
parametry światła były testowane w warunkach laboratoryjnych przy użyciu akumulatora ARB-L18-2600.