potrzeby emocjonalne i społeczne dzieci z tej samej grupy wiekowej mogą być skrajnie najróżniejsze, podobnie jak ich zaangażowanie w interakcje z wychowawcą i rówieśnikami. Z tego powodu praca opiekuna w żłobku czy nauczyciela edukacji przedszkolnej, sama w sobie będąca wielkim wyzwaniem, staje się jeszcze trudniejsza.
Publikacja Razem uczymy się mówić powstała z myślą o pedagogach, którzy chcą zapewnić każdemu ze swych podopiecznych najkorzystniejsze warunki do nauki, oraz rodzicach dzieci nieśmiałych i wycofanych, słabo komunikujących się i dotkniętych opóźnieniami rozwoju mowy.
W niniejszej książce, przedstawiającej opracowany w Hanen Centre w Kanadzie program,,Learning Language and Loving It", opisano efektywne strategie wspierania rozwoju mowy dziecka. Autorki - Elaine Weitzman i Janice Greenberg - tłumaczą, w jaki sposób: o stymulować rozwój językowy dziecka podczas powszednich aktywności i zabawy, o zwracać uwagę na zainteresowania dziecka, żeby przejmowało ono inicjatywę w interakcjach, o przystosowywać sposób mówienia do możliwości komunikacyjnych dzieci, o wspierać samodzielność dziecka w kontaktach z rówieśnikami, o używać języka w zabawach w udawanie, o nakłaniać dziecko do czytania i pisania.