Ćwiczenia kaligraficzne "Piszę po śladzie, cz. I" asygnowane są dla dzieci objętych nauczaniem wczesnoszkolnym. Na rynku edukacyjnym jest niemało ćwiczeń ćwiczących rękę piszącą. Rodzice, nauczyciele zastanawiają się, które z nich wybrać dla swych dzieci, które się sprawdzą, będą efektywne. Prezentowane ćwiczenia są absolutną rewelacją na rynku edukacyjnym. Podczas pracy nad nimi zostały uwzględnione wszystkie standardy i wymagania, które posiadają wpływ na przygotowanie dziecka do prawidłowego pisania. A oto, co wpływa na ich sprawność: Mogą być wykorzystywane w szkole, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz w pracy z dzieckiem w domu. Zawierają 109 stron liter alfabetu według kolejności ich wprowadzania podczas nauki szkolnej. Ćwiczenia powstały z reguły z myślą o dzieciach mających trudności w opanowaniu poprawnej grafiki pisma. Każda litera podzielona jest na komponenty ułatwiające kształtne pisanie z zachowaniem prawidłowego kierunku. Wzory opracowanych liter oraz ich części napisane są przerywaną linią, a w końcowym etapie ćwiczenia linią ciągłą o mniej intensywnym odcieniu. Zadaniem dziecka jest ćwiczenie pisania po śladzie kolejnych elementów, a następnie całych liter według zasady ciągłości pisania. Ćwiczenia są bezprecedensową publikacją na rynku z zakresu ćwiczeń grafomotorycznych dlatego, że: - po raz pierwszy uczeń dostaje nie szlaczki i nie pojedyncze litery, na których ćwiczy kaligrafię i rękę piszącą - ale kompletny zestaw 109 kart do kopiowania z literami alfabetu, - ćwiczy pisząc po śladzie stopniowo - najpierw kolejne komponenty danej litery, w coraz większym zakresie - aż do ćwiczenia pisania całych liter. Co ważne: Ćwiczenia dla kl. 0-III zawierają alfabet w wąskich liniaturach, natomiast ćwiczenia dla kl. IV-VI i gimnazjum alfabet w szerokich liniaturach, czyli zgodnie z wymogami szkolnymi.