• Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Kategoria: Podręczniki
  • ISBN: 9788301190439
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Maria Deptuła, Agnieszka Misiuk
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Ilość stron: 226
  • Rok wydania: 2016

Dzieci zaczynające naukę w szkole podstawowej muszą zmierzyć się z zadaniem zbudowania poczucia kompetencji. Wyraża się ono pomiędzy innymi przekonaniem o własnej zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi zostają postawione.

Dla kształtowania się poczucia kompetencji ważne jest nie tylko powodzenie w nauce, ale także korzystne relacje z rówieśnikami. Relacje te w sporym stopniu zależą od poziomu kompetencji społecznych rozwijanych intensywnie już w przedszkolu.

Jedną z nich jest umiejętność współpracy wymagająca produktywnego komunikowania się, udzielania i przyjmowania pomocy, empatycznego reagowania na emocje innych osób, orientacji na działanie, a także konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.

Książka Marii Deptuły i Agnieszki Misiuk dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Szczegółowo omówiono w niej pojęcie kompetencji społecznych i składające się na nie umiejętności.

Zaproponowano narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Przedstawiono także propozycję modelu poznawania umiejętności współpracy dzieci w młodszym wieku szkolnym z perspektywy dziecka, rówieśników i nauczyciela.

Diagnoza taka może być punktem wyjścia w planowaniu pracy wychowawczej albo sposobem sprawdzenia efektów działań już podjętych. Czytelnik wynajdzie w książce także omówienie wybranych aspektów etycznych diagnozy kompetencji społecznych dzieci.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Podręczniki