"Książka poświęcona jest nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Mieści gotowe pomysły, które nie tylko uatrakcyjnią lekcje, lecz i pomogą w ich prowadzeniu. Kompozycja pozycji umożliwia swobodny wybór tych tworzyw, które w danej chwili są potrzebne w pracy. Warto zaznaczyć, iż jest to publikacja dla doświadczonych praktyków, pragnących rozwijać swoją wiedzę i umiejętności, jak także i początkujących nauczycieli, potrzebujących wsparcia i inspiracji. Wszystkie rozdziały pozycji zawierają dane teoretyczne, dzięki temu poszerzają wiedzę nauczycieli, oraz przykłady prawidłowych praktyk wraz z wyjaśnieniami zezwalającymi związać je do własnych potrzeb. Analiza treści jest dokonana z punktu widzenia nauczyciela praktyka, który w swojej pracy spotyka się z wieloma problemami. Pomaga więc w rozwiązywaniu tych problemów. Odnoszę się do takich zagadnień, jak: nauczanie wzrokowców, kinestetyków, czuciowców i słuchowców, indywidualizacja pracy (w tym nauczanie dyslektyków), wielokulturowość, edukacja plastyczna, inscenizacje i teatr, nowoczesna technologia, edukacja zdrowotna i integracja języka angielskiego z matematyką i projekty międzynarodowe. Analizuję na dodatek teoretyczne i użyteczne aspekty okresu bezpodręcznikowego, pracy w parach i grupach, wzbudzania pozytywnych emocji (inspirując się sugestopedią) i motywacji, rozwijania twórczości u dzieci, omawiam rytuały klasowe, uczenie się poza murami szkoły oraz przygotowanie rodziców do współpracy z nauczycielem i korzyści z uczenia się na kursach językowych. [...] Z książką tą jestem mocno związana emocjonalnie. Stanowi ona obraz mojej refleksji pedagogicznej i przemyśleń wynikających z łączenia pracy nauczyciela akademickiego, nauczyciela języka angielskiego i metodyka. [...] W ciągu wielu lat pracy nabierałam doświadczenia, sama prowadząc zajęcia językowe dla dzieci, ale i obserwując nauczycieli podczas hospitacji w szkołach językowych i na wyjazdach studyjnych, a także prowadząc szkolenia jako trener nauczycieli. Przez te lata budowałam swoją wiedzę i przenosiłam ją na pole praktyki także jako nauczyciel akademicki. [...] Mam nadzieję, iż przedstawione pomysły i komentarze zaciekawią nauczycieli, którzy podobnie jak ja mają różnorodne doświadczenia i wielostronne spojrzenie na świat. Szczerze nakłaniam zatem do poszukiwania inspiracji w niniejszej książce i tworzenia własnych pomysłów w oparciu o moje przemyślenia i refleksje.