Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten cykl i może być użytkowana zarówno samodzielnie, jak ponadto z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce użyto kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki, a także głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie pomiędzy wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę, a także litery wprowadzone wcześniej.Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana równocześnie samodzielnie, jak ponadto z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1. W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki i głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono też sylabę jako ogniwo pośrednie pomiędzy wyrazem a głoską, które ma za zadanie zwiększenie tak zwanego pola czytania. Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej.