Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które posiadają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich na ogół występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej, a także opisano, jakie ćwiczenia są wydajne przy kompensowaniu tych trudności.komplet ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy:- sekwencji,- włączania i wyłączania z kategorii.Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków, a także odtwarzania ich warunkuje produktywne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem.
Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka równocześnie na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie.
Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.W kolekcji ukazały się:1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole.
Część 2. Karty pracy3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia