świeże wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni przypasowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębiorstwem, planowanie i zarządzanie.
Autor w jasny i dostępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego zastosowania przedstawionych zagadnień.
Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyznaczone pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające przystępne powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 15 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: teorie zarządzania, społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, środowisko przedsiębiorstwa, proces podejmowania decyzji, planowanie, organizowanie, zarządzanie kadrami, zachowanie organizacyjne, przewodzenie, przedsiębiorczość, kontrolowanie.
nowe wydanie zostało uaktualnione i uzupełnione informacjami z zakresu technice informacyjnej i wzbogacone nowymi treściami z zakresu zarządzaniu e-biznesem.