obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Równocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, korzystnej atmosfery w pracy i partycypowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Gdy te warunki nie są spełnione, nie posiadają problemu z odejściem z pracy i podjęciem nowych wyzwań. To powoduje,marki coraz częściej muszą umiejętnie produkować własny wizerunek jako pracodawcy z wyboru, według koncepcji employer brandingu.
Należy jednak pamiętać,choćby najkorzystniejsze działania Public Relations nie przyniosą efektu, gdy byli pracownicy będą mieli o firmie negatywną opinię. Zachowania patologiczne w organizacji, takie jak dyskryminacja czy mobbing mogą skutecznie odstraszyć każdego przyszłego pracownika.W prezentowanej publikacji autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach z najróżniejszych polskich przedsiębiorstw.
Badają rolę funkcji personalnej w uniemożliwianiu patologiom oraz wydobywają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska. Przedmiot i cele pracy są wyjątkowo ciekawe poznawczo i aplikacyjnie, zwłaszcza, iż jest ona dziełem o najistotniej kompleksowym, holistycznym ujęciu objętej badaniem problematyki w krajowej literaturze przedmiotu, poza warstwą literaturową, opartą na szerokich studiach aktualnej literatury krajowej i światowej, bogata jest w oryginalne wyniki autorskich badań empirycznych prowadzonych w ostatnich latach.
(Z recenzji prof. Dr. Hab. Jana Lichtarskiego)Autorzy publikacji:Dagmara Lewicka, Justyna Michniak, Dominika Mentel, Marzena Staszkiewicz, Agnieszka Zielińska.Dagmara Lewicka - profesor wspaniały na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej.
Obszar jej zainteresowań badawczych obejmuje zagadnienia związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim. Cennym uzupełnieniem działalności naukowej jest także jej aktywność konsultingowa i ekspercka w przedsiębiorstwach i instytucjach.