Death Breath to przerażający wirus rozprzestrzeniający się od kilku miesięcy wokół wschodnich enklaw Molocha, w okolicach dawnego Detroit, zmieniający ludzi, mutanty i molochowe cyborgi w bezmózgie, krwiożercze bestie.
Hordy szaleńców przypominających zombie rzucają się na wszystko co żywe. Organizmy ofiar wirusa mutują, wytwarzając nieprzystępne do unicestwienia wybryki natury. Póki co najskuteczniejszym lekarstwem na pozbycie się problemu z zarażonymi są porządne naboje, granaty, a w ostateczności mocna siekiera.
Podstawową zaletą armii są (rosnące w miarę rozgrywki) możliwości doboru konkretnych żetonów ze specjalnej Puli Zombie i możliwość wystawiania coraz silniejszych wersji swych jednostek dzięki Ożywieniu. W dodatku Death Breath dysponuje pokaźnym wyborem miejsca zasieciowania przeciwnika oraz wywoływania Bitwy oraz Szarżą, zezwalającą na przedarcie się do wrogiego Sztabu mimo jego osłony. Konkretnym żetonem natychmiastowym jest Roszada Z Przeciwnikiem, pozwalająca np. Przesunąć Sztab przeciwnika w śmiertelną pułapkę.
Wadą armii są stosunkowo słabe jednostki walczące w swej wersji podstawowej (przed Ożywieniem), całkowity brak strzelców oraz konieczność wyboru maksymalnie jednej jednostki, której sieć będzie aktywna.