ekstremalnie sportowa, bezkompromisowo bezpieczna: Nowa opona ContiSportContact 3 Jednym z podstawowych wymogów stawianych oponom do samochodów sportowych jest precyzja kierowania. Zagwarantuje ona, że samochód zachowuje prawidłową przyczepność na drodze podczas jazdy z znacznymi prędkościami i przy wykonywaniu gwałtownych manewrów, kiedy to opony poddawane są działaniu potężnych sił.
Asymetryczne żebra bieżnika nowej opony ContiSportContact 3 zostały tak zaprojektowane, aby mogły radzić sobie z tymi siłami. Na suchej drodze świeże żebra bieżnika zapewniają niezwykłe osiągi w trakcie hamowania oraz precyzję kierowania.
To oznacza skrócenie drogi hamowania. Na mokrej drodze niepowtarzalna budowa kanałów bieżnika udoskonalone odprowadzanie wody, powiększając wytrzymałość na aquaplaning. Szczegóły techniczne Nowość: Asymetryczne żebra bieżnika.
Żebra bieżnika gwarantują krótszą drogę hamowania. W trakcie hamowania działają siły wzdłużne. Te siły są przenoszone poprzez żebra bieżnika, które zachowują dużą sztywność wzdłużną. Konsekwencją jest krótka droga hamowania.
Asymetria powiększa precyzję kierowania. Podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa ruchu na żebra bieżnika od strony zewnętrznej działają siły poprzeczne. Zakrzywione brzegi stabilizują poprzecznie żebra bieżnika i redukują ich deformację wynikającą z działania tych sił, rozszerzając równocześnie precyzję kierowania.
atuty: duża precyzja kierowania. Skrócona droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Wspaniałe zabezpieczenie przed aqualaningiem. Zasada działania systemu SSR: W przeciwieństwie do typowych opon, zasada działania systemu SSR jest oparta na wzmocnionych, samonośnych bocznych ściankach.
uniemożliwiają one sytuacji, w której środek opony zostaje przytrzaśnięty między nawierzchnią drogi i felgą i uniemożliwiają zsunięcie się opony do wnętrza felgi, w przypadku utraty ciśnienia. Wzmocnione ścianki boczne opon SSR pozwalają na kontynuowanie jazdy samochodem z dopuszczalną szybkością 80 km/h, poprzez maksymalnie 80 km, w zależności od stanu nawierzchni oraz wagi samochodu.