Przedmiotem tej transakcji jest druk
Protokół z okresowej kontroli obiektu budowlanego [Pu/Pb-55] - format A4 (210 x 297 mm)
- blok samokopiujący, oryginał + 1 kopia
- pojemność bloku: 16 kartek (8 oryginałów + 8 kopii)
- 1 blok jest asygnowany do wykonania 1 kontroli
- oryginał papier biały, kopie papier żółty
- kopie mają naciętą perforację usprawniającą ich wyrywanie
- do plecków na stałe zamocowana wygodna podkładka do wypełniania druku
- po wyrwaniu kopii, oryginały są trwale połączone ze sobą i stanowią jednolitą całość
- okres przydatności do użycia: 5 lat (zdolność kopiowania)
- okres trwałości kopii: 20 lat
- zasady przechowywania: chronić przed wilgocią i unikać źródeł ciepła
- formularz do kontroli półrocznej, roczne i 5-letniej
Podstawa prawna stosowania druku - art. 62 ust 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane
- par. 4-6 Rozporzadzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999 roku w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych
- Dz. U. 2022 r. Poz. 1225 z późn. Zm.
Druk protokołu jest tak zaprojektowany, żeby nadawał się do wszelkich typów obiektów budowlanych od niewielkich zakładów usługowo-produkcyjnych po pokaźne budynki wielorodzinne i hipermarkety. Jeden blok wystarcza na kontrolę okresową 1 obiektu. Formularze zostały dostosowane do nowych zasad kontroli okresowych.
Druk ten proponujemy także w wersji elektronicznej,
którą można pobrać bezpośrednio po dokonaniu zapłaty
Protokół w 2024 roku - w pigułce
- Protokół został zaktualizowany do najnowszych wymogów prawa budowlanego w 2024 roku
- Kontroli okresowej dokonuje osoba fizyczna - inżynier z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi
- Podstawą do rozpoczęcia kontroli, jest umowa o dzieło z osobą, która ją wykonuje - umowa określa warunki przeprowadzenia kontroli i obowiązki obu stron - ten formularz jest do kupienia pod tym linkiem - tu kupisz umowę
- w przypadku stwierdzenia zagrożenia życia osoba kontrolująca ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia tego faktu do optymalnego PINB
- Kontrolujący ma także obowiązek określenia sposobu naprawy powstałych nieprawidłowości i przedstawienia zaleceń dotyczących bezpiecznego używania obiektu budowlanego
- Po zakończeniu kontroli okresowej kontrolujący ma obowiązek dokonania wpisu tego faktu do KOB papierowej lub C-KOB w ciągu 7 dni
Zawartość protokołu: I. informacje ogólne o osobie dokonującej kontroli okresowej
II. informacje ogólne o obiekcie budowlanym / budynku mieszkalnym
III. Sprawdzenie wykonania zaleceń z poprzednich kontroli
IV. Ustalenia oraz wnioski obejmujące sposób usunięcia nieprawidłowości oraz sposobu dalszego bezpiecznego używania po sprawdzeniu stanu technologicznego
- części budynku narażone na szkodliwe wpływy atmosferyczne
- Zewnętrzne warstw przegród zewnętrznych (powłoka fakturowa, tynki, okładziny)
- komponenty ścian zewnętrznych
- Urządzenia zamocowane do ścian
- elementy odwodnienia budynku
- Pokrycia dachowe
- Instalacja centralnego ogrzewania
- Instalacja centralnej ciepłej wody
- Urządzenia stanowiące zabezpieczenia przeciwpożarowe budynku
- elementy instalacji kanalizacyjnej
- Przejścia przyłączy instalacyjnych przez ściany budynku
- Przewody kominowe
- Instalacja gazowa
- Instalacja elektryczne (przegląd 5-letni)
- Instalacja piorunochronowa (przegląd 5-letni)
- części obiektu (przegląd 5-letni)
- Urządzenia budowlane i techniczne związane z obiektem (przegląd 5-letni)
V. Podsumowanie kontroli
- Określenie stanu przygotowania obiektu i urządzeń do używania w okresie zimowym
- Określenie stanu technicznego składników obiektu
- Określenie rozmiarów zużycia albo uszkodzenia części obiektu
- Zakres robót remontowych i kolejność ich wykonania
- Określenie metod i środków stosowania elementów budynku narażonych na destrukcyjne działanie wpływów atmosferycznych i niszczące działanie innych czynników
- Wnioski końcowe
- Oświadczenia i podpisy osób wykonujących przeglądy poszczególnych instalacji oraz ich uprawnienia
- Załączniki do protokołu
VI. Potwierdzenie wpisania wyników kontroli okresowej do księgi obiektu budowlanego
IV. Określenie zakresu robót remontowych w kolejności ich wykonania
V. Określenie sposobu stosowania komponentów narażonych na czynniki szkodliwe
VI. Wnioski końcowe
VII. W celu usunięcia zagrożenia dla ludzi albo mienia należy momentalnie wykonać
VIII. Dokumentacja graficzna stworzona w toku kontroli
Podpisy kontrolujących
Załączniki do protokołu