renomowana francuska producent jubilerska, jedna z tych, które dumne są ze swej długiej tradycji rodzinnego przedsiębiorstwa. Louis-Francois Cartier założył je w 1847 roku i do 1960 roku pozostawało ono nieustannie w rękach rodziny Cartier.
aktualnie producent należy do koncernu Richement. Do historii nazwisko Cartier przeszło w związku z nietypowymi zegarkami, począwszy od pierwszych zegarków na rękę, aż po kwadratowe zegarki lotnicze. Z czasem w sklepach Cartier rozszerzył się asortyment, w tym o różne ekskluzywne akcesoria jak skórzane torebki lub szale.
Od 1981 roku są wśród nich również perfumy dla obu płci. Do dziś nie brak wiernych i nowych entuzjastów pierwszej kreacji zapachowej: Must de Cartier, która stała się klasykiem na drogeryjnych półkach – na tych najwyższych półkach, dodajmy.
Jest to jedna z pięciu linii perfum damskich tej marki. Choć na pierwszy rzut oka perfumy te nie wzbudzają zbytniego zainteresowania swoim raczej prostym choć szlachetnym opakowaniem, ich specyficzny charakter jest wart ich ceny.
Egzotyka i niezwykłe obfitość poszczególnych nut zapachowych całej kombinacji wywierają niezmiennie ogromne wrażenie. Spomiędzy ciekawych elementów strzeżonej tajemnicy warto wspomnieć raczej rzadką gumożywicę, a za nią owocowe nuty moreli, brzoskwini i cytryny.
Do pozostałych czterech innych damskich perfum należy m. In. La Panthére. Perfumy te należą do kolekcji obejmującej niemal wszystkie warianty towarów – to część wykorzystywanej przez Cartier strategii.
Motyw tego dzikiego kota jest przy tym poniekąd programatycznym tematyką tej producenta – nie tylko serii Panthére de Cartier. Pojawia się on na wielu obiektach biżuterii, zwracając uwagę z zasady wysadzanymi drogimi szmaragdowymi oczami.
Inspiracją do wyboru tego egzotycznego motywu miał być udział w polowaniach na afrykańskim safari samego Cartiera i pracującej dla niego Jeanne Touissant, zwanej z czasem ze względu na temperament panterą.
pachnidła La Panthére to jednak zupełnie nowa kreacja z 2014 roku. Charakteryzuje je owocowo-zniewalający zapach. Kwintesencją tego samego wyszukanego pomysłu jest flakon stworzony z transparentnego, we wnętrzu szlifowanego na zarys głowy pantery szkła.
Kubistyczno-kanciastą formę można dobrze podziwiać dopiero po wypełnieniu flakonu barwnym płynem.